Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bios/Flash

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bios/Flash

hej, jag är ny med det hära att flasha och så.
    jag har just köpt en xbox v1.6 och installerat spiderchip.
    läste på www.spider*********, unpack > install > flash > enjoy.
    men jag har prövat alla flash som finns (nästan *ler*) men det funkar inte, läste någon stans att det är ett 256k. men kan någon förklara hur jag ska göra och vad för saker jag ska använda.
    tack på förhand!

Om det är ett 256K bios chip skall du använda dig av 256K bios tex x2_4983.06.
    Du kan nog använda dig av evoxdashen flash
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

okej, jag har laddat ner x2_4983.06 nu.. hur gör jag? jag kan ingenting jag är en noob!

Comment

FTP över bioset till C:\Bios på boxen
        Gå till "system utils" välj flashbios
        Välj rätt bios (x2_4983.06)
        flasha bioset
        boxen stängs av
        starta boxen
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

asså, när jag startar mitt xbox kommer jag till spiderchips bootscreen, som ber om en flash skiva, kan inte välja system ulities eller ngt..

Comment

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=19218
            Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

http://www.spider*********/Spider-flash.pdf
              Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

En fråga sett olika budskap , måste man ha ett m8 bios i spiderchippet? eller funkar x2 4983?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X