Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spiderchip BIOS Supertrubbel!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spiderchip BIOS Supertrubbel!

Jag har precis köpt Spiderchip till min 1.6 box....! Chippet var lättinstallerat, inga trådar gick av , o jag kom till Flashbiosen. Brände m8plus_16 på cdrw och flashade biosen. Men sen då???

Slår jag av chipet med switchen kommer jag till orginal dashboardet...precis som vanligt o allt e fint o bra!

Slår jag på chipet startas orginaldashboardet precis som vanlig oxå förutom att de står "EVOX X" i hörnet när Xbox loggan kommer i början. Det är den enda löjliga skillnaden! Orginalspelen funkar precis som vanligt...!

Va tusan ska jag göra nu? Spelar ingen roll om chipet är på eller av, orginalskit hela tiden ändå! Ja fattar inte hur man lägger in ett nytt dashboard, för det är väl nästa steg? Men det går inte att sätta upp en anslutning till datorn, för orginaldashboardet stödjer väl inte ens det? Jag har läst i TIMTAL på olika forum men aldrig hittat nästa steg efter att man flashat biosen.

Kan man inte göra en total reset eller nåt? Jag tog tex bort chipet o satte dit det igen, koppla ur HD:n o DVD:n, men ingenting förändras.

Jag har bränt nya bioser på skivor, plus spel, - allt möjligt...men det enda min Xbox klämmer fram är "can't recognize disc", o så var de roliga slut...!

Snälla någooon, hjälp mig att komma igång med Evox!!!

/Tack!

använde du superdisc när du la in bioset då?, den ska ju lägga in nytt dashboard o lite användbara program.

Comment

Du behöver installera din box...
      Använd Superdisk 3.7 rc8 eller något sånt...

Den finns att tanka ner på efnet på kanalen #super-disc
      MvH: Tony
      ------------------------
      XBOX 1.6 Crystal,
      Maxtor 250GB
      Samsung DVD-rom
      SmartXX using M8_16 bios
      XBMC as dashboard.
      LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Comment

men jag kommer alltså inte ens tillbax till flashbiosen...jag kommer ingenvart! Den spottar ut allt jag stoppar in! Har testat en gång med superdisc....men tar den lixom "över" Xboxen eller...?

Comment

....jag kommer alltså inte tillbax till flashbios-läge verkar de som i nuläget...! Kan de funka med superdisc ändå är ju frågan? I Spiderchips installationsanvisningar fanns enbart "flasha med bios.bin"-skiten med...o det gjorde jag precis som ja skulle lixom! Så Evox är ju där, fast med orginaldash, som BETER sig som orginaldash...! Ja kan alltså INTE ftp:a nånting...allt måste gå genom skiva...! pleaase help!!

Comment

funkar det inte att boota från superdiscskivan ?

Comment

jag har testat superdisc en gång, jag har den som .iso och brände den rakt av som en iso-cd i nero. men den spottades ut....ska jag bränna på något annat sätt eller? Packa upp superdisc.iso först...?

Comment

bränn den som image och sedan så när xboxen bootar på cd-rw!!!! så installerar du evo mm det som händer nu är att boxen inte har något annat än orginal dashen att ladda så lägg in evo så kommer det bli markant skillnad
                Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
                160 gb samaung lättare kan få hjälp
                samsung dvd
                x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Comment

packar man upp den så är den i .tao

Jag brände den som en image (dvd iso) i nero, men den gillar fortfarande inte skivan....! faaan! =)

Comment

när jag bränner till xbox så är det nero alt alchol 120 använnder cdr då min dvd läsare klarar det om du har en philps så är det ett måste med cd-rw och du ska stänga cd även bränn inte på full hastighet http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13202
                    samsung dvd

Comment

vilken cd läsare har du har du en samsung kan du bränna den på i stort sett vilken cd-rw / dvd-r som helst (observera minus!) undivk memorex skivor och övriga cdr.

Altså bränn på en cd-rw (om skrivinigsbar skiva) då läsarna har stöd för de flesta av dem.

i nero6 (inte smart start): stäng ner den första rutan så du kommer till en grå bakrund bara, välj menyn "Recorder" > "Burn Image..." > Välj nu i listen längst ner (Filformat) "All files (*.*)" > blädra upp Superdiscen (3.7.8) > Under fliken "Burn" kryssa i "Write" och "Finalize CD" > Välj fart, inte snabbare än 4X ! > Tryck nu "Burn" och den börjar arbeta, kan den fortfarande inte hitta skivan kanske du ska fundera på att testa en annan media. // Ljung

Comment

alltså jag kör med "Verbatim DVD+RW", och dom har funkat skitbra hittils, inga problem.

Jag vet hur jag bränner i Nero för att de ska bli rätt tror jag...de har funkat förut....jag fick ett tips om att packa upp hela superdiscen, och bränna alla filer som en data-cd/dvd....(skriver iso)....så jag bränner i skrivande stund.....om 2 minuter får vi se.. =) Jag har lixom tappat hoppet vid det här laget så....ja vette tusan =)

Comment

never ever giv upp
                          samsung dvd

Comment

maila mig på nonifo@home.se så ska du få en direktlänk till min egen superdisk... Den kommer garanterat att fungera... förresten har du 8/10/20gb disk???

Jaja, mailar mer info...

Till er andra:
                            Använd superdisc 3.7 rc8, den fungerar bara man vill....
                            Den finns att tanka ner på efnet på kanalen #super-disc precis som jag sa tidigare...
                            Tänk på att om du sitter bakom en liten ful hårdvarurouter (dlink, netgeare, linksys osv) så måste du i princip köra ett dmz till din dator för att överhuvudtaget kunna tanka över IRC. Det är för många portar att öppna på dessa billiga routrat...
                            MvH: Tony
                            ------------------------
                            XBOX 1.6 Crystal,
                            Maxtor 250GB
                            Samsung DVD-rom
                            SmartXX using M8_16 bios
                            XBMC as dashboard.
                            LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Comment

har mejlat dig nu NOINFO.....jag har förövrigt 8gb standard hårddisken...! Glömde det i mejlet! Thnx!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X