Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha om med Aladdin Programmerare

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flasha om med Aladdin Programmerare

Hej På Er,

Har glad lyckats smocka in fel BIOS initialt i Spidern - så jag har införskaffat en Aladdinprogrammerare men lyckas inte få mjukvaran att hitta chippet.

Är det nån som har lyckats flasha om med AP och i så fall hur ?

Hansi hävdar ju i flera trådar att det ska gå - men int för mig...

Tack för svar

Hittade själv svaret på min fråga - om man följer instruktionerna till punkt o pricka här http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=18086 så funkar faktiskt.

Comment

Hej Skinnerbox

Garttis.

Men jag får det inte att funka.
      Hur gjorde du med Pin25 och BT.
      Finns det någon BT på Spiderchippet och var sitter den då?

MAX

Comment

Man behöver inte pyssla med Spider som med aladdin - du sätter bara fast det på programmeraren

Gör så här-

1.Starta upp Aladdin Live på din dator

2. Anslut programmeraren med Spider fastsatt (så det pekar bort från proggarn) och usb kabeln fast i programmerarn

3. Anslut till sist USB kabeln till datorn.

Vips så funkar det (device detected) - eller gjorde i a f för mig.

Efter att jag lyckats flasha om BIOS hade jag istället av ett av de förbannade små spindelbenen. Jag lödde dit en bit E-sträng 0.10 egentligen till min akustiska gitarr och det funkade faktiskt. Känner mig som en riktig MacGyver.

Lycka till med flashandet - jo jag körde M8 16 bioset och det funkade bra med Boxen som är 1.6 - däremot ville den inte lira med det ex av M8 plus16 jag hittade.

Comment

Funkar det?

Hej! Så du menar att det går att programera om SPIDERCHIP med en Aladin-programerare? Men ska man verkligen behöva köpa en sån, tycker nästan det borde finnas nåt enklare sätt. Typ om man kunde nollställa chipet eller nått. Så man får tillbaka den urspungliga menyn menar jag...

Comment

nån som vet ska chippet va i boxen eller ska den va utan för???
            mvh mackan

Comment

A poor dummie - såvitt jag begriper har man genom flasningen "skrivit över" det medföljande BIOS-et med i det här fallet fel BIOS - vilket omöjliggör en "nollställning". Trösta dig med att programmeraren bara kostar dig 50 pix.

Mackan - om du menar vid omflasning med programmerare var jag tvungen att plocka ur chippet - det var fysiskt omöjligt att sätta fast chippet i proggarn - och den sen i datorn - med chippet är kvar i boxen.

Comment

hehe jo jag såg det efter skrev det innan ja ens hadde sätt allt :P:P:P så sorry!!!
                men alltså programeraren funkar till chippet eller för ja får det inte å funka
                mvh mackan

Comment

Ja, det fungerar om man gör precis som instruktionen säger - jag hade ett antal fruktlösa försök också innan - då jag satte i usb först osv - men följ instruktionen så ska det gå. Programvaran har du väl antar jag. Annars är http://www.xbox-scene.com ett säkert kort att leta länkar/tools på.

Lycka till med dina Spiderchip.

Comment

hejsan har folt anvisningarna till punkt å priko men funkar fortfarande inte :S:S:S
                    blir lite less på skiten :P:P:P
                    men ska försöka lite till får hoppas att det funkar snart

Comment

USB Programmerare

Var in på spiderchips officiella sida och läste att de snart skulle börja sälja USB programmerare som man sätter in boxen, så att folk varje gång dom ska flasha om inte behöver öppna boxen och hålla på.

Comment

läste det med men det har ståt där ett litet tag så man undrar när det kommer :S:S:S

Comment

flasha mitt spider med programeraren nyss, inga problem alls. Gjorde dock megatabben först o trodde att man kunde välja om man skulle köra med usb eller skrivarporten. Efter lite svärord förstod jag sen att BÅDA såklart ska vara istoppade då jag antar att programeraren endast tar ström från usb och själva programeringen går genom skrivarporten

Comment

en dum liten dum fråga.
                            funderar på att köpa ett alladin live programmare.
                            är det bara den som man behöver köpa eller är det några kablar eller så man måste ha extra??

Comment

du får med allt men den programeraren suger om du ska ha tills pider!!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X