Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha om med Aladdin Programmerare

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

okej, men hur ska jag lyckas flasha om BIOS då? lyckades med superdisc att få in ett nytt BIOS, men tydligen var det helt fel, för nu vägrar den starta upp när spidern är aktiverad, boxen startar 3 ggr, för att sen bara hamna i blinkande grönt/rött.

Comment

Aladdinprogrammeraren fungerar alldeles utmärkt, lalamacblablablabla verkar vara den typen av person som slänger ut sig att både det ena och det andra suger utan att ha något att motivera uttalandet med.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

aah, okej, men då får det bli en sådan, för det finns väl inget annat sätt att få igång det annars....

Comment

Nu har jag fått hem programmern, håller på att flasha om och håller tummarna för fullt.
          berättar resultatet senare ikväll.

Comment

jadu det funkade i alla fall inte ´på NOGON spider 1.1 i alla fall å ja har testat minst 9 st!!!

Comment

Jippi, det funkade klockrent, första flashningen misslyckades, men då tror jag det var fel på BIOS filen jag laddade, så tog en nyare version av den biosen, plugga in rasket och vips, det funkar.
              kör med spider 1.0 tror jag det är. kontakten för on/off knappen pekar uppåt, inte bakåt från chippet sett.

Comment

Fungerar inte???

finns det någon som har lyckats flasha ett spiderchip v1.1 med en aladdin live programmer? I så fall är jag intresserad av att veta hur ni gjorde.
                Tacksam för svar

Comment

Verkar som om spiderchip v1.0 använde 49lf020 minnen och v1.1 använder 49lf020A

Det kan isåfall innebära att det inte går att använda aladdin live proggaren :-(
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

då har jag alltså beställt en programmerare helt i onödan?
                    Ni borde kanske inte skriva att den fungerar till spiderchip om den inte fungerar till v1.1

Comment

Japp, kom ju precis på att det nog inte fungerar längre.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X