Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HÄNDER IGEN ( fel på spider chipp??? ) BISVIKEN..!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jo det är väl lite skumt kanske.
    Du säger att boxen fraggar med ditt nya chip men det fungerar på din låda men din polares gamla chip. Som jag ser det finns det då följande alternativ:
    1. Du har lyckats trycka i benen i fel hål på ditt chip eftersom du har det nya, kollat instruktionen för den nya ordentlig?
    2. Du har inte lyckats få kontakt med benen ordentligt, testa att göra rent i hålen lite först med skruvmejsel, väldigt försiktigt!!!!
    3. Fel Bios är inlagt, försök lite till med aladdin programmeraren, den kräver lite tålamod. Det är väl antagligen inte rekommenderat att hot-swappa ett spiderchip så du får försöka hitta nån som kan programmera det åt dig isåfall.
    4. Chippet är trasigt, vilket låter konstigt då du har testat med så många.

Pinnarna är ju bara dataledningar så jag skulle inte tro att du har haft sönder boxen på nåt sätt när du monterade dessa fel.
    D0/LFRAME plus pogopinnarna (spänningsmatning) verkar ju fungera bra eftersom boxen fraggar så satsa på att kolla A,B,C och E först och främst.

Comment

hejsan hehe ja du ja har gjort allt du skrev minst 70 gr var nu har GJORT allt som man kan tänka sig men det där med bios värkar ju skumt varför skulle spider lägga in ett ike fungerande bios på den när man köper den då???
      eftersom att ja inte kommer åt den på nått sätt så har ju inte jag haft möjlighet att lägga in bios men det värkar ju inte stämma att spider har lagt in ett bios!!!
      mvh mackan

Comment

Nån kod har dom ju lagt iaf för att du ska kunna starta på chippet. Kalla det bios eller inte. Kanske har den blivit korrupt i vilket fall som helst, kanske var den felaktig från början. Har hänt mig (iof med andra chip men ändå).
        I vilket fall som helst har du ju problem antingen med datatrådarna alt. inlagd kod i spiderchippet. Annars skulle den inte fragga.

Comment

exakt men hur ska ja lösa problemet när ja vart i butiken så får man ju inte specielt mycket HJÄLP!!!
          så ja vet inte va ja ska göra ifall ja ska lämna tillbax det å ta ett lödande chipp eller ej!!! måste ju få lämna tillbax det eftersom det inte funkar!!!

Comment

Jag ja rekommendrar ALLTID chip man löder, är lätt det bästa om man klarar av att löda dit dom förstås. Blir aldrig lika bra med lödfria.
            Skulle kunna hjälpa dig om du åker en sväng förbi linköping =)
            Kan tyvärr ej ge fler råd. Dataledningarna (A,B,D,E) eller bios har du förmodligen fel på (om det inte är chippet förstås). Testat guiderna för programmereraren här på forumet? Testa den på en annan dator, testa andra inställningar för p-porten (ECP, standard, DMA av/på irq osv)

Comment

har testat allt ska kolla med en polare om han kan löda i dom små punkterna eftersom att han e elektriker!!!
              men men får se tror ja låter psx car fixa det i så fall!!!

Comment

hej, jag har samma problem mackan med min 1.6, jag har verkligen suttit flera timmar med mitt 1.1 spiderchip och försökt få det att funka, har verkligen testat allt.

Comment

Hmm.. Börjar bli fler och fler som får problem med detta chip. Ni kanske ska ta kontakt med psxcare och kräva att dom testar några så ni inte sitter med trasiga chip.

Comment

gissa vad, nu när jag skulle montera av det, så hoppar en av trådarna ur sitt lödfäste. verligen dunderkvalite. sen när jag fick den saknades brickorna som ska följa med, jag fick använda egna.

Comment

Hehe.. Kanske var det som var felet hela tiden. Kanske var dålig kontakt där

Comment

fick också andvända egna brikor!!! å ja tycker det e märkligt att ens inte PSXCAR skriver nått här om detta det tycker ja e skumt för dom ger ju knapt nån hjälp alls man får ens inte så stor hjälp i butiken!!!

Comment

I den första sändningen med spiderchip v 1.1 så saknades bios i många utav chippen. De hade helt enkelt för bråttom att skicka ut skiten. Ja skit är vad det är...ben som trillar av, dålig passform, kassa skruvar, kass manual mm... Näe jag skickade tillbaka skiten och bytte de mot xecuter 2.6, funkar utmärkt...Spiderchippet må vara enkelt att montera, men det skall ju funka oxå....
                          Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
                          Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

Comment

saknar bios? haha inte konstigt att skiten inte funkar. nej psxcare nu får ni tag i detta, ni har fortfarande inte svarat på varken mitt mail eller icq. och ni har inte skrivit nått här.

Comment

smma här inte fått ett enda svar av dom

Comment

Jag tror jag hittade ett av mailen nu, sitter och letar "överhoppade" obesvarade email.

När det gäller spiderchip 1.1 så skall vi tydligen få bättre skruvar skickade till oss, iaf lovar spider********* det på sin sida.

Alla icq skall vara besvarade igår iaf, prova igen annars.
                                Jag har några mail kvar dock :-)
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X