Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spiderchip v1.1

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• spiderchip v1.1

Tyckte det var så många threads med mislyckaden å "hata spiderchip" yadayada.
    Jag installerade ett spiderchip 1.1 igår, gick bättre än jag förväntat mig. Efter jag
    skruvat fast den å satt i alla trådar, så funkade det inte. men det var ganska
    uppenbart att det var för att chippet inte hade kontakt som den skulle undertill.
    så jag provade starta när jag höll ned chippet så att den hade full kontakt, å då
    funkade det fin fint. Cromwell bios kom upp på skärmen å allt var fint.

så. efter att jag joxxat med att sätta skruven på olika lägen och provat utan
    spacer - efter ett tag fick jag en fungerande modell. och den fungerar nu hur
    mycket jag än försöker skaka på xboxen - den sitter stabilt.

jag valde spiderchip för att jag inte ville löda. jag tyckte inte det var värt risken,
    även om jag har lött väldigt mycket och så, så kan man misslyckas, och då är
    det inte kul särskilt som man inte har nån garanti efter att man öppnat xboxen.

varför folk har haft fel är för att spider tillvärkarna inte gjort klart alla chippen dom sände UT!!!

Comment

vad för sorts värkar skickade dom ut
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Hehehe kul att det funkade för dig! då fick du ett chip som iallafall hade bios flashat. Många utav chippen hade inte ens bios när de skickades ut, och då spelar det ingen roll hur mycket man joxxar med chippet...totalt misslyckat från spiderchips sida som efter flera dagar kom ut med infon...stackars alla dessa människor som installerat rätt enligt anvisning och trott att de gjort fel.....Såååå våra yadayada är befogade

En annan sak...gör man en nyare verision så borde den ju vara bättre än den gamla men i det här fallet var det tvärtom
        Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
        Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

Comment

Original inlägg av pege63
          vad för sorts värkar skickade dom ut
          Moget.......
          Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Original inlägg av a00sambe
            Hehehe kul att det funkade för dig! då fick du ett chip som iallafall hade bios flashat. Många utav chippen hade inte ens bios när de skickades ut, och då spelar det ingen roll hur mycket man joxxar med chippet...totalt misslyckat från spiderchips sida som efter flera dagar kom ut med infon...stackars alla dessa människor som installerat rätt enligt anvisning och trott att de gjort fel.....Såååå våra yadayada är befogade

En annan sak...gör man en nyare verision så borde den ju vara bättre än den gamla men i det här fallet var det tvärtom
            mmm. jag är glad att jag inte fick en sådan. då hade jag nog varit lite förbannad
            jag me.

vad är det för skillnad på 1.0 och 1.1 då? det enda jag hört är att de inverterat
            några av sladdarna så att man inte behöver korsa dem. jag provade faktiskt att
            koppla chippet på båda sätten, och båda verkade fungera märkligt nog. men jag
            har den kopplad så som det står i 1.1 manualen nu (dvs. inte korsat).

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X