Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snälla hjälp mig...blir galen :S.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

har chippat 3 xbox genom att ta bort den och alla funkar bra, det står såhär om pogo pinnen: This Pin is a 'security' pogo pin. In fact, it is not used for this
    Xbox version and it only is here to ensure the compatibility with future versions of Xbox.

den som inte kan ENG: den här pinnen är en säkerhets pogo pin, den används inte på dem här xbox versionerna den är bara där för att försäkra att den är kompatibel med framtida xbox versioner.

läs här http://www.spider*********/news.html

Comment

jo klart att det funkar, men det jag menar är att det är bara om det blir nåt fel som den skickar ut ström via GND pogon. Precis som spider säger att det bara är en säkerhets pogo som bara är där för att försäkra framtida kompatibilitet, men den är också där för att om, som jag skrivit förut:
      visserligen används den inte men ditt xbox (Och/eller chippet) ryker direkt om det blir jord fel, eftersom det inte finns nånstans att skicka ut strömmen...
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

För mig är problemet "löst" iallafall ...Jag lämnade in min xbox och fick ett Xecuter 3 chipp med Display.Hur fint som helst !

\ Elite-Mannen

Comment

Ja, vissa har ju inget tålamod...
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100
            P.S. race jimmy, jag rekomenderar inte att man tar bort GND pogo'n... visserligen används den inte men ditt xbox (Och/eller chippet) ryker direkt om det blir jord fel, eftersom det inte finns nånstans att skicka ut - strömmen...

men om man inte har nånstanns att skicka ut strömmen så är det inte en sluten krets!??!

(oj vad vi tjatar om dendär pogo'n)

Comment

Original inlägg av Blixten100
              jo klart att det funkar, men det jag menar är att det är bara om det blir nåt fel som den skickar ut ström via GND pogon. Precis som spider säger att det bara är en säkerhets pogo som bara är där för att försäkra framtida kompatibilitet, men den är också där för att om, som jag skrivit förut:
              visserligen används den inte men ditt xbox (Och/eller chippet) ryker direkt om det blir jord fel, eftersom det inte finns nånstans att skicka ut strömmen...

Du säger ju själv att " visserligen används den inte men ditt xbox"

Sen så fungerar inte jordning så där.. Kommer inte bli en grillning mer eller mindre om han plockar bort den..

Låtsas att det blir en kortslutning.. Då kommer Nätt agget säkring brinna.. Skulle han haft Jorden där skulle säkringen också brinna.. absolut helt logiskt..

Edit: glömmde säga att det inte finns någon Jordfelsbrytare i Xboxen

"ryker direkt om det blir jord fel,"
              Uppsågad Philips DVD
              Seagate 300gb
              Papst 19Db(A) 100%
              55 Grader med hd:n på 48 med hd av
              Frostad Juvel med blå neon under
              några blå neon slingor
              Inbyggd dvd mottagare med 4 pols switch.
              och ska sätta in lite lysdioder

Comment

visst man har sin egen uppfattning, och eftersom inget dera går att bevisa då microsoft ogärna ger ut kopplings schema på xboxen, så tycker jag vi lägger ner tjatet om den där GND pogon...

Maxtor D-Max 200gig
                v. 1.6 crystal

Comment

Okey..
                  Uppsågad Philips DVD
                  Seagate 300gb
                  Papst 19Db(A) 100%
                  55 Grader med hd:n på 48 med hd av
                  Frostad Juvel med blå neon under
                  några blå neon slingor
                  Inbyggd dvd mottagare med 4 pols switch.
                  och ska sätta in lite lysdioder

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X