Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SPiDER GX

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Synd!

Synd att man inte läste detta innan man köpte sitt spiderGX chip..

Har suttit nu i sammanlagt 30h effektiv tid och mekat med skiten,
    provat X2 bios(och haft xbmc som dashboard,den startar filmer men inte spel från hårddisken) Evox m8+v16(svart skärm)..

Provat slayers autoinstaller,superdisc.. evox kan inte ens starta apps eller xbmc, fastnar bara i loading rutan.

Frågan är om någon har fått detta chip att fungera helt felfritt?
    Och varför ni fortsätter sälja SpiderGX på psxcare!?

Vad ska man göra nu ? slänga ut 700spänn till på ett nytt chip ??

Comment

tjo

Jo jag vet...får fortfarande inte det att funka med evox dash! eller med m8 osv.....Grymt trött samt =/....Har xbmc som dash nu.för att streama film från datorn...och spela spel! (brända)....går inte om det ligger på HD! kan inte köra program heller =/...vet fan vad man ska göra!....har inte provat så mycke på den senaste tiden! orka spendara mer tid,har jäklat nog =/....
      Kan iaf spela spel nu iaf dock bara utbrända =/.....Och ingen direkt hjälpa får man heller =/...Och Spider GX hemsida är under all kritik =(

Comment

Skippa Spider skiten, och dra i ett SmartXX LT OPX!
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

=)

Ja men har man lagt ut 700 spänn...på ett chip som i mina ögon,verkade skit bra!......så vill man gärna att det ska funka! .....hade jag vetat detta,så hade jag köpt en xenium spice chip ist!.....hade ICE i min förra box...och den va klockren!..skulle ha fortsatt igentligen med xenium! men men,det är så när man ha det nyaste =(

Comment

Du, jag har varit ut för samma sak, så jag vet att det inte är en picknick att pröjsa dubbelt...
            "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
            Maxtor D-Max 200gig
            v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Det som saknas till chipet är ju ett kompatibelt bios..hade man bara vetat att de jobbade på att fixa fram ett sådant så...

Annars är ju detta rent lurendrejeri!?

Comment

...

Som jag har fattat det när jag läst runt på 100 olika forum på alla möjliga språk! .....Så verka dom flesta med av crystal boxarna ha samma öde!...Eller med ett nyare tillverkningsdatum!.....en uppfattning jag fått! Men många är skitnöjd med chippet..och fått det att funka utan några som helst problem!
                Konstigt nog.......nåt måste göras iaf! iannan fler folk går å köper det!...tror fan inte spider gx teamet har någon lösning helller! eftersom dom varken svara på mail eller kommer med uppgraderingar!!......btw hittade en uppgradering som kunde ändra språk till franska,hm
                Last edited by hellsekka; 2006-01-06, 16:31.

Comment

Jo men hur f*n har de fått det att fungera felfritt??? De kan ju inte köra på x-ecuters bios ??

Det värsta är att det inte ens är min låda jag chipat, det är brorsans.. han har fan sparat hela förra året för att ha råd med detta.

Alltså, själva chipet är hur smidigt o bra som helst..det var skitlätt att montera och det är lätt att flasha osv. Min låda är en crystal, tillverkad 2004-08-20.

Psxcare borde kunna reklamera dessa chip, och därför ta tillbaka dem och istället ge en ett xenium spice chip.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X