jo det håller jag med om, men dagen efter att jag testat den så kom den nya, funkar 200 ggr bättre...
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Problem Vid Flashning av SpiderChip
Collapse
X
-
Progg-util'et:
http://www.spider*********/SPIDER_CHIP_USB_PROG_V1.zip
Nån sorts fix (fattar dock inte vad det ska vara bra för):
http://www.spider*********/SpiderChip-EN-FIX.pdf"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment
-
jag behövde inte göra någon fix. Jag hade ett 1.0 chip, kanske spelar nån roll..."pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment
-
jo, det ska ju funka på båda... Men det intrycket jag får, är att spiderchip är oerfarna..."pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
- Citat
- Flag
Comment
-
ska kolla runt lite på deras hemsida nu, stay online for answer..."pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
- Citat
- Flag
Comment
-
Verkar som om man *måste* göra den där fixen. Det står nåt om att den ska lösa problem med flashning. Testa att göra den, men kom ihåg att det ska vara tejp på alla sidor av folien, förutom där den connectar vid skruvhålet..."pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
- Citat
- Flag
Comment
-
tejp, folie, tejp. Men skyddet ska inte täcka över pogopinsen, och folien ska komma i kontakt med skruv hålet på spiderchippet. Läs manualen, det finns bra bilder där."pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
- Citat
- Flag
Comment
-

Men de funkar väl endå.
Comment