ok. ska testa de imon.vad ha du för chip i ditt cristal? du hade väl 1,6?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mysko fel med Spiderchip GX...något för de vassa?
Collapse
X
-
Jag? Läs signaturen...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har testat o dragit ner den med gängtejp nu...o den sitter helt perfekt nu.
men ja kommer fortfarande inte in i spider menyn?
så ja satt o funderade om de kunde vara att ja inte har alla sladdar i...men alla enligt instruktionen sitter där...för de e väl bara dom kablarna som ska va till den ON/OFF switchen som ska vara inkopplat?
- Citat
- Flag
Comment
-
Pela lite på sladdarna och så eftersom alla kanske inte har kontakt med hålen de e kopplade till. Mina va oxå kopplade som de ska och jag hade samma problem. Sen satte jag mig ner en stund och pelade lite hit och dit. Jag satte tejp över chippet för att det skulle fästa bra. Det funkade. Men kom ihåg att plattan du använder är för jävlig som du får med SpiderChip. Jag tog en egen som jag hade hemma och använde den. Och då funkade det. Om du har en egen ungefär likadant stor platta som är 3-4mm tjock funkar utmärkt. Testa det så kommer det kanske att gå. Plattan kan oxå störa kontakten mellan moderkortet och chippet.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jajjamen nu har ja fått de till o funkad... ja fick ändra 1 och 2an på switshen för o komma in i menyn...men nu vet ja inte redigt hur ja ska göra..Original inlägg av XeoN_Pela lite på sladdarna och så eftersom alla kanske inte har kontakt med hålen de e kopplade till. Mina va oxå kopplade som de ska och jag hade samma problem. Sen satte jag mig ner en stund och pelade lite hit och dit. Jag satte tejp över chippet för att det skulle fästa bra. Det funkade. Men kom ihåg att plattan du använder är för jävlig som du får med SpiderChip. Jag tog en egen som jag hade hemma och använde den. Och då funkade det. Om du har en egen ungefär likadant stor platta som är 3-4mm tjock funkar utmärkt. Testa det så kommer det kanske att gå. Plattan kan oxå störa kontakten mellan moderkortet och chippet.
för ja testade o köra i den cdn som ja brännde ifrån guiden men de händer inget när ja sätter i den..
- Citat
- Flag
Comment
-
Har du en handkontroll?
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment

Comment