Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spiderchip lödning

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spiderchip lödning

Hej!

Köpte ett spiderchip (version 1.6 tror jag) av er för ett bra tag sen, monterade in den själv i min xbox, helt lödfritt. Men spider-benen har flera gånger ploppat ut och jag har varit tvungen att pilla in dem igen, nu har ett ben lossnat från chippet efter allt pillande och jag har tröttnat på dessa problem så min fråga är:

Hur mycket tar ni (psxcare) för att sätta dit ett ben på chippet + att löda fast alla ben på själva xbox:en?

Få ett riktigt chip installerat istället, typ DuoX2 eller SmartXX...
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Japp, det blir inte dyrare att montera ett duox2 (500:-) än att få spiderchippet lödmonterat.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
        Japp, det blir inte dyrare att montera ett duox2 (500:-) än att få spiderchippet lödmonterat.
        oj, så pass dyrt. Chippet är ju redan monterat i xboxen vill bara köpa ett nytt ben istället för det som lossna och ha alla spiderbenen fastlödda på själva xboxen. Jag har nära till er butik så jag kan komma med xboxen och chippet som redan är monterat.
        Last edited by looney; 2006-07-22, 18:32.

Comment

Man kan ju alltid gipsa benet om det är av
          Alvarligt talat så är ett DUO X 2 ett bättre chip än det som benet är av & behövs gipsas
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
            Man kan ju alltid gipsa benet om det är av
            Alvarligt talat så är ett DUO X 2 ett bättre chip än det som benet är av & behövs gipsas
            Jo, har förstått att DUO X 2 är ett bättre chip, men eftersom jag är en fattig student vill jag ogärna köpa ett nytt chip bara för att ett "ben" gått av.

Comment

Tror du hamnar på samma pris iof
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Japp, skall vi sitta och experimentera och pilla med spiderben så får du betala löpande 350:-/påbörjad halvtimme. Lär ju vara rätt stor risk att det tar mer än en halvtimme. Bättre satsa på ett fast-pris 500:- för duo-x2.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

okej, tack för svaren. Blir nog till att köpa ett "ben" själv och ett lödkitt och försöka att löda fast dem själv. Vilket leder mig till dessa 2 frågor:

Vad är det för metall på det tunna metallbenet på spiderchippet? spelar det egentligen någon roll vad för metall man använder?

Comment

Metall spelar väl ingen roll, bara det leder ström. I själva verket borde du ju bara kunna dra en kabel där benet gick istället, det är ju samma sak fast på ett annat sätt
                    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X