Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken bios använda med nya X-bit chip?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken bios använda med nya X-bit chip?

Jag har laddat ner deras flash software
    http://www.dms3.com/xdownload.htm
    men jag har problem eftersom jag inte vet vilken bios ska jag använda. Vad rekomenderar ni att jag ska använda med x-bit?

jag definitivt behöver något som klarar XBMP. Eftersom jag tänker använda det mest som media center...

Tack i förhand...

X-ecuter 2 4977 eller evo-x M7
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

tackar Hansi,

hoppas att någon som har dem här bios har lust att mail-a de till
      blex_92@msn.com

tacksam...

Comment

http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7231
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

det tar mig halva dagen att först fatta hur det fungerar sen måste jag öppna rätt portar på firewall-en och sen söka. jag tyckte att det kommer att gå mycket fortare om någon bara skickade enkel mail.

tack för hjälpen i alla fall..

Comment

du har tvingat mig söka och jag hittat det som jag behövde...

Comment

Japp, och när du väl lärt dig "knepet" så kommer du aldrig mer ha problem att hitta det senaste av allt till boxen...

Comment

Hej igen,

nytt problem, chip installerat och bios flashat, men ändå led dioder blinkar grönt och rött
                på deras hemsida står så här:

If the flash is formatted and a selected bios bank does not contain a (valid) bios the XBox LED is blinking green and red.

Hansi är du säker att dem här bios ska funka på x-bit?

jag har lagt dem i bank6 som är på 256k

du kan kolla om du har lust här hur det ser ut

http://www.dms3.com/xbit_bios_selection.htm
                http://www.dms3.com/xswmanual.htm

hälsningar

Comment

Vilket/vilka bios har du flashat med?

Vilken "modell" av partitionering har du gjort på ditt xbit-chip (t.ex. 1x2048, 2x1024, 4x256+2x512 osv)

Vilka minnesbanker i denna "modell" har du använt?

Comment

jag har provat med båda som du har rekommenderat med samma resultat.
                    jag använde bios variant 6, bios6 256k och det har jag testat med båda bios varianter (båda är 256k) sen använde jag variant 5, bios1 (1mb) för X-ecuter 2 4978 men det funkar inte heller...

fortfarnade hör man uppstart 2 gånger och sen dioder blinkar rött och grönt

Tack för din tid...

Comment

efter installation i natt lyckades jag inte få min xbox att läsa superdisc provade att bränna hp cdrw flera gånger men fick bara felmeddelandet att det var en ogiltig media. I morse när jag försökte starta för att försöka en gång till så går fläkten i gång två korta innan den startar och blinkar ilsket rött grönt men jag får ingen bild och dvd romen är inaktiv försöker jag ejecta så spinner den i gång en kort stund för att sedan stanna men den vägrar att öppna. tog bort xbit chippet och då bootar den upp som vanligt.finns det någon vänlig själ som har något tips till en newbie. kan man stänga av xbit chippet så att den bootar med orginal bioset utan att man behöver demontera det.

Comment

Använd dip-switchen för att slå av och på Stealth Mode.

- STM Switch "ON" -> console boots from the original bios.
                        - STM Switch "OFF" -> console boots from a patched bios selected by the dip-switches 1..3

http://www.dms3.com/xbit_stm_led.htm
                        Kringgått ordfiltret för att skriva namnet på konkurrerande företag.

Comment

Originally posted by Hansi
                          Vilket/vilka bios har du flashat med?

Vilken "modell" av partitionering har du gjort på ditt xbit-chip (t.ex. 1x2048, 2x1024, 4x256+2x512 osv)

Vilka minnesbanker i denna "modell" har du använt?
                          Måste hela chippet vara fullt för att det skall funka och sen väljer man bara vilken bank man vill använda sig av?
                          Kringgått ordfiltret för att skriva namnet på konkurrerande företag.

Comment

Du behöver bara lägga in t.ex. ETT 256K bios i en 256K bank. Sedan måste du dra ur usb-kabel och ställa in switcharna på chippet, har man t.ex. flashat i bank 5 så skall man ställa switcharna rätt för bank 5.

Har du t.ex. partition modell 6 (kommer inte ihåg exakt vilken som är vilken), säg att det är 512k, 512k, 256k, 256k, 256k, 256k så är bank 1 och 2 512K, bank 3,4,5,6 är 256K

Strunta i anslutningen på chipet som används för att styra dess läge med powerknappen, och se till att dipswitchen för stealth/no stealth är i no stealthläge.

Om du har kvar usb inkopplat så kommer inte chipets läge att ändras även om du ändrar dipswitcharna och startar om. USB-kabeln måste vara bortkopplad och xboxen startas om helt för att ändringar av dipswitcharna skall registreras.

När chipet "fungerar" så skall det lysa grönt. Chipet lyser inte grönt om det inte är flashat som det skall.

Comment

min led lyser grönt men lik förbannat spinner fläkten upp 2 ggr för att sedan starta och göra absolut ingenting.
                              ska man stänga av stealth mode när man flashar?
                              jag har proggat evox m7ef i den nedersta bios banken till höger betyder det inte att switcharna på chippet ska stå i botten alla 4 då?
                              faan jag som trodde jag var lite duktig på sånt här
                              Tack till alla som engagerar sej och svarar på våra frågor

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X