Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken bios använda med nya X-bit chip?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by yrpse
    ska man stänga av stealth mode när man flashar?
    jag har proggat evox m7ef i den nedersta bios banken till höger betyder det inte att switcharna på chippet ska stå i botten alla 4 då?
    Så länge du vill använda chippet skall stealth mode vara OFF. Dip switch 4 ner. Även när du flashar.

Vill du köra alternativ 6 så får du 4 x 256 och 2 x 512. Nedersta banken är 512 stor och heter bios1 (bank). Alla dippar ner, yep.
    Kringgått ordfiltret för att skriva namnet på konkurrerande företag.

Comment

någon annan fundering på vad som kan vara knas för mej då? kan man köra in superdisk via nätverket eller usb kabeln? uppenbarligen är thomson spelaren väldigt kinkig på mediat, har någon någon erfarenhet av vad som funkar dvd-r?

Comment

Hur går det för dej Blex? Känns som att vi sitter i samma båt

Comment

Om du har partition modell 6 och använder 256K biosar så skall du använda bank 3, 4, 5 eller 6. Har du använt bank 6 (den längst upp till höger) så skall dipswitcharna vara ON OFF ON
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har gjort precis som du beskriver Hansi.
            jag har valt rätt kombination på dipswitchen först t.ex variant 6 bios6 som är 256k stor och där har jag flashat Evox m7ef som är lika stor. jag har oxå kopplat bort usb och startat xboxen som startar två gånger och lysdioden på dypswitchen lyser precis likadant som lysdyoden på eject knappen två gånger grönt och sedan grönt-rött.

jag tycker att det är väldigt konstigt att de skickar chip utan bios eller minst rekomendation vilken bios ska man använda...
            jag är säker att bios är flashat som det ska, det som jag är osäker är hur pinnar sitter i boxen och därför funderar att löda.
            måste hitta först någon kompis som är bra på det...

naturligtvis alla tips är varmt välkomna...

p.s. har ni på psxcare testat x-bit? om ja med vilken bios och med vilken resultat?
            Last edited by Blex; 2003-10-11, 20:15.

Comment

glömde säga att kompplar jag bort chip med dipswitch fungerar xboxen precis som det ska...

eländet börjar när knappen ligger på ON...

Comment

Vi har hunnit göra några boxar med x-bit, med både x-ecuter 2 4977 och evo-x m7

Jag har provat lite olika varianter, t.ex. 2x1024K images i konfiguration 2 och 2x256k images som #5 och #6 i konfiguration 6

Inga problem, förutom att jag glömde tala om för en tekniker att jag flashat så att biosen låg på just #5 och #6 för teknikern, han ägnade en halv dag åt att försöka få igång chippet på bios#1 innan någon sade till honom att ändra till #5...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

nu fattar jag ingeting...
                  menar du att du hade flashat i både #5 och #6 i samma variant t.ex 6 ?

om det är så vad har du lagt i #5 och vad i #6?

Comment

Hmmm. tror att jag fått det funka men är inte säker

Xbox startar men istället för microsoft under XBOX texten står xecutor 2.

ÄR DET DET som man letar efter??

om ja, finns det någonstans info hur xecutor 2 fungerar?

Comment

Originally posted by Blex
                      Hmmm. tror att jag fått det funka men är inte säker

Xbox startar men istället för microsoft under XBOX texten står xecutor 2.

ÄR DET DET som man letar efter??

om ja, finns det någonstans info hur xecutor 2 fungerar?
                      Nu är du igång. Försök få igång t.ex. superdisc 3.6. Kan du inte få någonting att boota, så flasha in x-ecuter 2 4978.03 oxå och använd den inbyggda ftp:n i det bioset för att installera dashboard osv.

Comment

Originally posted by Blex
                        nu fattar jag ingeting...
                        menar du att du hade flashat i både #5 och #6 i samma variant t.ex 6 ?

om det är så vad har du lagt i #5 och vad i #6?

Partition modell 6:

BIOS1 = 512K = TOM
                        BIOS2 = 512K = TOM
                        BIOS3 = 256K = TOM
                        BIOS4 = 256K = TOM
                        BIOS5 = 256K = X-ecuter 2 4977
                        BIOS6 = 256K = Evo-X M7

På ett annat chip använde vi Partition modell 2:
                        BIOS1 = 1024K = X-ecuter 2 4977 (1M version)
                        BIOS2 = 1024K = Evo-X M7 (1M version)

Men det tog så lång tid att flasha med 1024K bios images, och då det är helt onödigt då en 1024K image bara är 4x256K gjorde vi resten av chipen med 256K biosar enligt det första exemplet.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X