Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

X.B.I.T problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• X.B.I.T problem

om inte den gröna lampan börjar lysa på chippet när man kör igång xboxen så kan man anta att chippet e trasigt?

o dessutom

när ja nu försökte koppla in o flasha om igen så komm det upp "bus busy try againg later"
    va betyder detta?

Comment

X.B.I.T problem

Jag flashade mitt chip och det gick bra men när jag stoppade det ner i xboxen så lös aldrig den gröna lampan på chippet hur man än gjorde. När jag sen kopplade in chippet i datorn igen så komm det upp "bus busy try again later" oavsett vad man försökte göra.
      Nån som vet vad det är som händer?

Comment

Om chippet är korrekt flashat så brukar det börja lysa så fort du kopplar in det på USB porten på datorn.

Om xbit programmet inte hittar chippet brukar det hjälpa att: Stäng av alla instanser av xbit programmet, koppla bort usb från chippet, vänta 10 sekunder, koppla in usb till chippet, vänta 10 sekunder, starta xbit programmet, klicka på connect.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

nope =(

provade precis det....chippet öyser inte ens när man kopplar in det.....
          märkligt.

Comment

Du kan alltid returnera chipet till oss så kollar vi på den pc vi flashar massor med xbitchip på varje dag, då ser vi direkt om det är fel på chipet eller på usb/switchmodulen (det sistnämnda råkade vi ut för vid ett tillfälle förra veckan)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vad händer.

vad händer om det är fel på chipet?

Comment

Om du köpt det av oss så byter vi ut det om det inte är uppenbart att du orsakat kortslutning pga felaktig montering.

Comment

Det kan inte vara så enkelt att chippet inte är påslaget bara?
                  Dip-switch 4 skall vara off.
                  Kör du med pogopin installation?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X