Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Med Xbit... Röd grön blink...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp! Med Xbit... Röd grön blink...

Har precis köpt ett chip... Först skruvade jag i det men då verkade det inte som om det satt fast för det laddade mx dash trots troligen lyckat flash...
    Så tog ur chipet och försökte igen... Då när jag slår på boxen surrar fläkten 2 gånger sedan blinkar den rött/grönt...

Vad kan vara fel?

Vilket bios har du?
    Vilken "stapel" från vänster till höger har du formatterat?
    Vilket Bios# nerifrån upp i den stapeln har du använt?
    Hur står switcharna 1,2,3,4 inställda?

Snälla, kan alla som frågar om problem med xbit ange detta!!
    Last edited by Hansi; 2004-01-16, 19:27. Anledning: Ooops, glömde det viktigaste: Hur står switcharna?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av maqen
      Har precis köpt ett chip... Först skruvade jag i det men då verkade det inte som om det satt fast för det laddade mx dash trots troligen lyckat flash...
      Så tog ur chipet och försökte igen... Då när jag slår på boxen surrar fläkten 2 gånger sedan blinkar den rött/grönt...

Vad kan vara fel?

Har samma problem.

Bioset jag har är Xecuter2.4980
      Jag formaterade stapel 6 och sen valde jag nr5
      Precis som d stog här som ett exempel http://www.dms3.com/xswmanual.htm

Comment

Hur står switcharna?
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det behövs ju också ett dashbord för att man ska se ngn skillnad, t.ex EvoX

Comment

Har något liknande problem med mitt X-BIT som kom i veckan.

Historia:

Jag flashade (med alt. 6) och satte i chippet med Pogo-pins. Jag har fortfarande original-HDn i xboxen. När jag har valt bios-bank (testat med Bank 3, 4, 5 & 6 alla Xecuter 4979.06) på det externa kortet och Stealth-mode Off så när jag startar boxen lyser dioden på det externa kortet men boxen startar på original-bioset. (Det står alltså fortfarande Microsoft under Xbox-loggan vid uppstart, där borde det nu stå Xecuter2, eller hur?).

Då testar jag att ta bort chippet, rengöra med kemiskt ren bensin på kontaktytorna. Samma resultat som innan när jag startar boxen.

Nu testar jag att löda in chippet med hjälp av de medföljande kablarna. Detta var inga problem då jag installerat fem polares Xecuter2-chip utan problem. När jag lött in det flashar jag om bioset med en annan biosbank-uppdelning (alt. 2). När jag startar boxen är det samma som innan, den startar alltså på original-bioset.

Så vad drar jag för slutsats av detta? Jo jag anser att min box inte får kontakt med chippet.

Är det någon annan som har nåt tips jag kan testa? Eller drar ni också slutsatsen att chippet är paj?

(Under hela tiden har jag haft Slayers 2.5-CD-RW i min Samsung-drive. Slayer-skivan har jag verifierat att den funkar hos en polare.)

Min box:
            v1.1
            Samsung-drive
            Seagate original-disk

Comment

Jag har precis samma problem som trådstartaren. Jag kom hit för jag skulle göra en tråd om det. Jag har installerat själva chippet. Jag har inte flashat eller gjort någonting. Jag har bara gjort den fysiska installationen. Vi skulle flasha boxen i dag och när jag körde på strömmen så blinkade det röd grönt och det lät som boxen försökte starta 2 gånger men gick inte i gång förrän 3:e gången. Jag kan inte trycka ut cd.rom:en heller när jag trycker på eject knappen

Jag kan tyvärr inte ange hur switcharna står för jag har inte boxen här just nu. Min fråga är...är det möjligt att det är så här pga. av att jag tryckt i ny hårdvara (x-bit chip) men inte flashat eller gjort några mjukvaru installationer. Vi flashade aldrig i kväll för jag ville gärna fråga lite experter innan jag gick vidare. Tack på förhand!

Comment

Original inlägg av Chuppa
                Jag har precis samma problem som trådstartaren. Jag kom hit för jag skulle göra en tråd om det. Jag har installerat själva chippet. Jag har inte flashat eller gjort någonting. Jag har bara gjort den fysiska installationen. Vi skulle flasha boxen i dag och när jag körde på strömmen så blinkade det röd grönt och det lät som boxen försökte starta 2 gånger men gick inte i gång förrän 3:e gången. Jag kan inte trycka ut cd.rom:en heller när jag trycker på eject knappen

Jag kan tyvärr inte ange hur switcharna står för jag har inte boxen här just nu. Min fråga är...är det möjligt att det är så här pga. av att jag tryckt i ny hårdvara (x-bit chip) men inte flashat eller gjort några mjukvaru installationer. Vi flashade aldrig i kväll för jag ville gärna fråga lite experter innan jag gick vidare. Tack på förhand!
                Har man inget BIOS eller olämligt BIOS i chippet så beter sig boxen precis som du beskriver.

Ett tips till dom som inte satt i sitt chip ännu: Flasha chippet INNAN det monteras i boxen - det är ju det som är så smidigt med XBIT, att man kan ta det direkt ur påsen, bryta loss skrivskyddet, flasha chippet direkt. De chip som är trasiga från fabrik ger nämligen felmeddelanden redan i det här läget.

Comment

Ok!, tack för hjälpen Hansi

Comment

Original inlägg av Hansi
                    Vilket bios har du?
                    Vilken "stapel" från vänster till höger har du formatterat?
                    Vilket Bios# nerifrån upp i den stapeln har du använt?
                    Hur står switcharna 1,2,3,4 inställda?

Snälla, kan alla som frågar om problem med xbit ange detta!!

Jag har fortfarande problem. Jag måste korrigera det förra jag sa. Innan jag hade installerat någon mjukvara var det ett orange o grönt blink. Nu är det rött och grönt. Jag har precis flashat chippet med Xecuter_4981_06. Jag har valt stapel 3 o bios 512, den 1:a. Jag hade endast 2:a eller 3:e switchen på on, kan inte riktigt komma i håg men den som skulle vara on med när man valde 3:e stapeln.

Nu har jag alla switcharna på off. Boxen startar 2 gånger men går inte i gång på 3:e, cd'n går inte att trycka ut. Den beter sig precis som innan jag flashade. Enda skillnaden är att det nu blinkar rött o grönt i stället för orange o grönt , HILFE!. Vad är fel. Jag vore mycket tacksam för snabbt svar av någon. Jag är hemma hos en kompis för min USB port till datorn funkar inte. Vill gärna ta en "fixad" box med mig hem i kväll

Comment

Varför har du använt en 512K biosbank till ett 256K bios? Hur har du gjort för att få ditt bios till 512K?

Comment

Jag valde 3:an bara och sen valde jag den minsta i den stapeln. Tänkte inte att det spelade någon roll. Borde jag inte ha gjort det ?. Jag har inte gjort något med mitt bios. Det är 256k
                        Last edited by Chuppa; 2004-01-30, 01:02.

Comment

En 256K bios i en 512K bank är ju kanske inte att rekommendera, speciellt som det inte fungerar för dig. Välj stapel 4 istället, där har du ju ett par 256K banker (Bios3 och Bios4) som är 256K

Flasha Bios4, sedan sätter du switchen ON ON OFF OFF.

Sedan är det bara å tacka för hjälpen och sätta igång å lira på boxen istället för att hänga i forumet.

Comment

Haha jag känner mig lite ovälkommen här på forumet . Tack för hjälpen Hansi. Jag ska testa det i morgon. En sista fråga bara....du tror alltså inte att det ska vara något hårdvaru fel med att cd'n inte öppnar sig o den startar 2 gånger etc.

Comment

Boxen är bara sur på dig för att den inte får något bra bios att starta på.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X