Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Med Xbit... Röd grön blink...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

glapp kontakt.....

Comment

hmm jag har ungefär samma problem... saken är att den har funkat... den funkade i ett par månader... den e fstlöt. men en dag när en kompis sat o spela så bara hängde spelet sig, blev lite förvånad, men stängde av den o sate på den igen. men det e då det började den startar o stänger av sig 2 ggr o sen blinkar den grön röd. har öppnat o kollat inne i den alla lödningar sitter ich alt värkar vara som det ska vara... så jag tänkte måste varit biosen som cpa sig så jag ladda hem x-bit programmet o laddade hem executer 4981 bioset... flashaden på lite olika banker o bios slots men den vägrar gå igång... Hjäl snälla

Comment

Jag fick mitt chip idag och jag kan inte flasha det jag får ett fel meddelande när jag överhuvudtaget använder xbits flash program där står error get_cmd_Status reply Chipet verkar fungera i övrigt efter ett tags pillande så det fick kontakt. Provade flasha utan att det satt i också men samma sak kommer upp. Hjälp

Comment

gör så här

Bios bank fyra (4)
          switchar ON,ON,Off,Off
          Funkar klockrent, hur nöjd som helst
          använd x2-4983 bioset....kalas
          fick jävlas en skvätt med att få chippet på plats,viktigt med kontak med alla pinsen men ilag måste jag säga att det var ett kanon chip..

Comment

Fick ordning på de.. gjorde rent kontakerna o rispade lite på stiften så funkade de igen o nu har den inte strulat nån ting sedan dess

Comment

Hallå ny här på forumet men jag hade också samma fel som tråd start och jag hade fungerande bior och knapparna rätt instälda. men jag fick se att dom två små pinsen som liger ensamma dom används bara en för det var omöjligt att få båda att träffa punkter så den ena pinen som inte används lägger sig lite varsom hälst på kortet, så jag tog och la en lite pappers bit under den pinen och fick den andra riktigt på plats och sen funkade allt som det skulle.
              Jag har inte hittat vad den andra pinen är till för,är det någon som vett så svara gjärna på det.?!

Comment

Det är två "små pins" eftersom punkten "d0" sitter på olika ställen på olika moderkort.

Så en av dom skall få kontakt med d0, den andra skall som du uttryckte det ligga "lite var som helst".

Bra tips att lägga något under den så att man skyddar moderkortet då den är väldigt vass.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X