Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kört för mig? (X-B.I.T)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kört för mig? (X-B.I.T)

Hej!
    Skall försöka förklara vad detta gäller på bästa möjliga sätt, och hoppas på en positiv respons, vill bara att ni noterar att jag är nybörjare inom detta!

Jag fick mitt XBit chip idag, installerade det (Ingen lödning), jag startar min XBox, då lyser LED grön på den externa xbit kretsen.

Jag har provat flasha alla möjliga banks, slots, och provat alla möjliga inställningar.

Jag har kollat runt i detta forum och läst lite, och den enklaste förklaringen jag fick som brukar funka är att man använder 256kb på Bank4, vilket jag har provat, den flashar OK, och när jag verifierar Flashen så säger den att den är OK!, Mina dipswitchar lyder:

ON, ON, OFF, OFF.

Men, vad jag än provar, vad jag än flashar, så får jag ingen respons från min XBox, svart skärm på TV:n, och XBoxen startar om 2gånger och den 3:e gången så blinkar det bara rött/grönt (Orange/Grönt i början).

När jag stänger av mitt XBit chip så kommer standard animationen, men icket när jag slår på den, har provat med, 256, 512, 1MB bios men ingenting funkar, jag är desperat.

Jag har även provat ta loss mitt Chip och lött istället, men det hjälpte inte heller, så nu vet jag inte vad jag skall göra, är det kört för mig och min XBox/Modchip?

Chippet är inte installerat ordentligt...

Troligen punkten: "d0" som krånglar...
    [-TpS-]
    http://www.teamst.se

Comment

Hmm, okej. Kan man lösa det på något smidigt sätt?

Comment

Om du har det lött nu så ska du nog ta bort den gamla lödningen först...
        Sen göra ren d0 så mycket det går...
        Sen löda om på nytt...
        [-TpS-]
        http://www.teamst.se

Comment

D0 är ju nästan omöjlig att löda, kan man ju inte löda på bara kretskortet, men jag ska prova göra ren D0 iaf och se om jag lyckas..

Comment

Använd alternativ d0 på undersidan
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hej jag hade ett liknande problem härom dagen. jag gjorde exact som du men fick inte igång det. jag använde det senaste x-ecuer 2 4981. sen tog jag bort det och la in evox m7 bios och då fungerade det direkt. vad har du för bios som du försöker att flasha med?

Comment

okej, jag har provat med alla möjliga, M7, 4981, osv.. Men just nu har jag ett 4981, jag skall prova med M7 bios:et nu och se om det funkar.

Comment

Jag har just grävt fram min Multimeter, kan man kolla på något sätt om något är galet med denna?

Comment

Jag har inte lött fast min D0, utan provar att hålla den på D0 punkten, det är då XBoxen får sina ryck, (Omstart och blinkar), tar jag bort den, så bootar den vanliga Animationen och sedan 07 felmeddelande. :/ Har nu provat med m7 bios, men no luck this far

Comment

Har du inte testat med den fastlödd vid något tillfälle? I så fall kan det vara att det glappar och du inte har kontakt hela tiden så sett det är därför boxen får sina ryck..
                      /Balcmeg

===========================
                      XBox 1.0
                      Standard (liten) HD
                      Chip: Xenium (uppgraderat till 1.1)
                      BIOS:Xecuter 4981.06
                      Dashboard: Evolution-X 3935

Comment

Det går ju inte att löda fast D0 punkten

Comment

Prova den alternativa D0 punkten på baksidan, se följande tråd: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12292

Comment

Original inlägg av mBe
                            Prova den alternativa D0 punkten på baksidan, se följande tråd: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12292
                            JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
                            DET FUNKADE!!!
                            FAN VAD JAG ÄLSKAR DIG!!! HAHAHA, FAN VAD LYCKLIG JAG BLIR NU!!!

DEN ALTERNATIVA D0 PUNKTEN FUNGERADE, WOHOOO!!! DAGS ATT LIRA XBOX!!!

(Sorry för caps men jag är så jävla glad just nu)

Comment

Hej!
                              Jag har samma problem som ahl beskriver ovan med den skillanden att jag inte kan starta upp från orginal biosen när jag ställer om dipswitshen. Det blinkar fortfarande grönt och rött efter 3 uppstarter. Jag har letat runt på hela denna sidan efter en beskrivning av problemet men inte hittat ngt liknande. Tacksam för hjälp!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X