Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Ställ in typ static ip yes
sen ip 192.168.2.1 typ
sen nätverks mask 255.255.255.0
sen kolla du även vilken kod till ftp:en.. bruka vara xbox
sen kör du igång ftp
connect to 192.168.2.1 användar namn xbox password xbox
typ
hehe lite rörigt men hoppas det är till nån hjälp.
1: Var ställer man in static IP?
2: Var ställer man in närverksmask?
3: Jag har nån X-nånting version 2. I menyn kan man välja Games, Apps, Utilities, Boot DVD, etc. Har filhanterare, emulatorer och media player och allt möjligt.
Jag gjorde allt det där, men det funkar ändå inte. Det står Xecuter 2 när jag startar XBOXen. Läste just att det tydligen i sig är ett modchip (på boxen står det dock XBIT)... >_>' Hur ska jag göra?
På min XBOX kan jag inte öppna inifilen. Jag måste gå in i Inställningar istället. Men där finns det flera fält längst upp som inte går att ställa in >_>'
Jag har nu gjort som varenda xbox <-> pc guide säger här på forumet. Ändrat på IP:n flera gånger, men det funkar bara inte >_<'. Ändå lyser ethernetutgången på datorn grön.
Jag gjorde allt det där, men det funkar ändå inte. Det står Xecuter 2 när jag startar XBOXen. Läste just att det tydligen i sig är ett modchip (på boxen står det dock XBIT)... >_>' Hur ska jag göra?
På min XBOX kan jag inte öppna inifilen. Jag måste gå in i Inställningar istället. Men där finns det flera fält längst upp som inte går att ställa in >_>'
Att det står Xecuter är pga bioset det skall stå så, har du en korsadkabel?
Prova byta den korsadekabeln funkar det inte då, byta nätverkskort i datorn.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Comment