Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu e måttet rågat!!! Kan någon ge mig råd, tack!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nu e måttet rågat!!! Kan någon ge mig råd, tack!

Hej

Jag har investerat i en splirrans ny crystal som jag har satt i ett x-bit (slad löst) och bytt HDn till en helt ny oanvänd (Matrox 80gb/72000).

Jag har använt x-bit flash och formaterat bios:et laddat in x2_4983.67_256k.bin på översta platsen (bios 4 256k) i 4:e staplen.

Brännt Super-disk3.7.rc8-LITE på en Benq 48x CD-R GOLD.

När jag startar Xboxen med skivan i då kommer jag bara till bilden med xbox texten under loggan. Sen börja CD att arbeta och wips så kommer det en bild med en massa text bla bla bla... också blinkar det rött/grönt och inget mer.

Jag har läst tråden om blinket rött/grönt med blir inget klokare har jag missat något???

Mvh / Ralph

Glömde säga att switcharna står On On Off Off

Comment

Försök inte göra allt på en gång, tryck i originaldisken igen.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok men behöver jag byta bios till x2_4983.06_256k.bin eller kan jag köra med x2_4983.67_256k.bin?

Comment

Om du ska köra 80Gb går det bra med 4983.06 men har du redan lagt in .67 så går det bra med det med.
          Ver 1.4 <> SmartXX v2
          LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
          IR-Mod<>XBMC

Comment

Vad skall göra när jag har satt i original disken?

Comment

spelar det någon roll om man bränner super-disk på en CD-R eller CD-RW?

Comment

Ja vissa dvds tar bara CD-RW men SAMSUNG tar även CD-R
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Vad sitter det för DVD i Crystal Edition?

Comment

Philips skall kunna ta CD-R
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Det är skumt för CD går igång och börja läsa men sen slutar den och då börjar det blinka rött/grönt. Jag får testa och bränna på en CD-RW.

Comment

Blinkar Grönt/Rött:
                        Antagligen ett dåligt chip eller en dålig BIOS-version.
                        Om XBOXEN inte har något chip monterat och inte är flashad med en dålig BIOS-version så är det antagligen något som är sönder på moderkortet.
                        Kontrollera även IDE-kabeln. Är t.ex. kabeln vänd åt fel håll i någon av enheterna så får man detta fel.

Comment

Jag har lirat ett par original spel innan jag började mecka med den här skiten så det är inget fel på boxen.

Hur kan man kolla om chippet är ok?

Comment

Kolla om allt fungerar som det skall med originaldisken. Om det gör det så prova att ställa tid och datum rätt innan du byter hårddisken igen.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag skall testa det när jag kommer hem från jöbbet

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X