Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Diskarna fungerar ej längre

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Diskarna fungerar ej längre

Jag har fått en ny xbox men de brända skivorna fungerar inte längre. De enda skivorna som fungerar är superdisc 3.7 och orginalspelen.

På den förra xboxen fungerade alla de brända skivorna bra.

Vad är det för fel? Har något gått sönder eller?

Båda xboxarna har version 1.4 med BIOS Xecuter 4983 och Philips DVD spelare.

Det finns tydligen "Old Philips" och "New Philips" dvs två olika philips läsare som har smak för olika media.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

kan man använda brända skivor överhuvudtaget?

Eller kan man gå runt problemet på något sätt?

Comment

Vi har fått slänga alla våra SW och FORTIS skivor vi haft drällande i labbet, just nu verkar det vara Traxdata som gäller om skivan skall fungera i alla xboxar vi moddar.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Traxdata fungerar inte för mig i alla fall. För det var såna skivor jag hade...

Comment

Kan det finnas en möjlighet att xbit har dålig kontakt någonstans, så att dvd skivorna inte fungerar?

Comment

Nej, eftersom Superdisc fungerar så är det inget fel med chippet. Bränn allt på samma sätt och på samma typ av skiva som superdisc.

De traxdata 4x dvd-r som jag brännt i 2x hastighet på vår nec2500 brännare har fungerat i alla xbox vi moddat de senaste dagarna.

Comment

Hur kopierar man de gamla skivorna som var iso filer från Windows XP. Jag brände skivorna med alcohol 120%, men kan inte kopiera skivan tillbaka till datorn, så att man får en iso fil igen. Vilket program använder man för det?

Comment

vilket program ska man ha för att konvertera nrg filer till iso filer?

Comment

traxdata 4x dvd-r fungerar för mig också. Äntligen!!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X