Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Newbie hjälp med 1.6

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Newbie hjälp med 1.6

En sak jag inte fattar är hur man i H*LV*T* ska kunna löda i LPCn efter man byggt om den?
    Jag menar med Xbit måste man löda i LPCn på flera punkter där man redan lött på ombyggnaden.
    Min fråga är alltså om det bara är att löda där ändå? (Med Xbit kablarna alltså)
    "Peace means reloading guns"

så som jag förstår det så är det bara att löda dit chippet..

"The LPC rebuild is the same for ALL modchips.. it does not matter what modchip manufactuer who made a good pic... but so far we havent seen any pics from DMS (the company that makes X-B.i.t) thats why wee are talking about Xenium, SmartXX and Xecuter LPC rebuild.

take any of them but be sure to install a switch on LAD0 if you need to disable the modchip without having the xbox frag.
    also ground LFRAME / D0 to disabe internal xbox bios(activate the modchip)

For the actual modchip.. use wire install diagrams for 1.4
    this metod works for ALL modchips i tried."

Comment

Undersidan(LPC REBUILD)

Sådär, Hoppas att det funkar
      Bra Bild på D0

OBS!!!: jag har inte testat att löda X-B.i.t chip på 1.6 så jag vet ej om dom här instruktionerna Fungerar/Tar sönder (på) ditt xbox, men om dom funkar eller om ni ser att något inte stämmer så skriv!!!!!!
      Last edited by Yuz; 2004-08-10, 18:12.

Comment

Jag ska försöka formulera om mig. Efter man byggt om LPcn är det BARA att löda dit xbit kablarna som de vanliga 1.5 diagrammen visar?

Comment

ja ;p

Comment

Hur fungerar det med "Pin-headern" då? Man har väl lött igen hålen på LPCn så det går väl inte?

Comment

Vi brukar helt enkelt börja med att löda på pinheadern...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

man kan använda tensug men jag rekomenderar inte det för att det kan suga upp hela skiten :>

Comment

Original inlägg av Hansi
                  Vi brukar helt enkelt börja med att löda på pinheadern...
                  löda pinheadern först å kablarna till "rebuilden" sen?

Comment

Ja, är inte det det självklara sättet att göra det på...
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

precis,, så gjorde jag, det funkar perfekt och går fortast,

Comment

hur är de sen med bioset.. går det att programmera det via windows sen eller när man har lött fast chippen??
                        //STW

Comment

XBIT kan du flasha hur som helst när som helst med den medföljande USB kabeln. Vi rekommenderar att man flashar det första gången INNAN man monterar det i xboxen, så att man vet att det fungerar så långt.

Comment

okaj.. =P låter bra.. men ska jag följa Xeniums diagram då.. om jag har förstått rätt då..
                            //STW

Comment

Snarare x-ecuter 2 anvisningarna, eftersom xbit inte använder 3.3v och antagligen fungerar bäst med x-ecuter 2:s alternativa 5V eftersom den på lpc-bussen ger 5V även när boxen är avstängd.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X