Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan inte connecta när jag ska flasha!!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan inte connecta när jag ska flasha!!!!

Chippet och datorn får ingen kontakt med varandra när man ska flasha om chippet...
    Jag har ett xbit v1.5 och det flashprogramet men ingen kontakt...
    Jag får kontakt med xbit flashprogget v1.0 men då blir det CMD_GET_STATUS och har nån råkat ut för det??? vore tacksam för hjälp

Hade precis samma problem igår när jag höll på å pillade med ett Xbit 1.5!
    Testa med en annan dator så borde det funka. Jag fick det att fungera på den 4:e datorn jag testade.

Comment

samma problem som ni här men till slut funkade det på en gammal dator med windows millenium på

Comment

Samma skitfel här, YTTERST irreterande, jag har fortfarande inte hittat någon dator de fungerar på

Comment

Kontrollera vilket chip ni har, står det X-BIT USB V1.5 (kolla på den lilla plattan du sätter USB-kablen på) skall du använda XBIT15win##.exe där ## står för den windowsversion du har. Här kan ni tanka programmet.

Detta program kräver dessutom Visual Basic 6.0 Run-time Files samt COMDLG32.OCX.

Sen rekommenderar jag er att dra ut alla andra USB-enheter du inkopplade då dessa verkar störa programmet.

Efter du tankad/installerat/gjort detta så *ska* det fungera.
          Last edited by Morte; 2004-12-03, 00:09.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X