Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

varför startar inte xboxen med xecuter bios efter flashning?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jasså, så det duger att använda vårt forum, men inte att köpa våra boxar?

Den som svarar på frågan ovan åker på fet ban från forumet, men det är ju inget nytt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi: Produkten vi söker support på är köpt hos erat företag, därav så använder vi såklart erat forum.

Konkurans är bra vettu

Comment

Kan vi komma till en lösning i den här tråden? Har gjort exakt som chris1a förutom att min box inte smullit (än?).

Har flashat och lampan på externa kortet lyser när boxen är igång fast samma gamla vanliga MS-interface dyker upp.

Nu är det alltså bara att rengöra skiten och gorma så den når d0 så ska det alltså funka?

Comment

Bara så du vet så funkar INTE parfym,

Comment

haaannnsssiii please some help innan jag blir galen

d e så mycket snack om m_8 bios till 1,6 men om man nu har ett xecuter 3 chip kan man då inte köra med x3 bioset till min nyinköppta 1.6 för folk snackar ju om att man ska ha x3 bios till xecuter 3 eller måste jag köra m_8 bioset??

Comment

Du skall använda x3 bioset i dess _16 version
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

har fattat d nu, tack annars

Comment

Problem

Har köpt ett Xbit chip för att installera i en kompis Xbox. Har för knappt ett år sen gjorde samma sak i min egen utan problem. Har flashat bioset i stapel 4 bios 4 och ställt switchar enligt instruktion. Chippet satt stenhårt fast först men ändå så startade bara MS dashboard och efter ett tag så kom det nåt om "Contact Service"... antog att det inte var kontakt så jag tog loss chippet och satte fast det igen några gånger. Men samma sak händer varje gång! Lampan blinkar också lite röd grönt. Men lampan på chippet lyser iallafall så nån form av kontakt måste jag ha. Efter att ha skruvat några gånger så verkar det som att gängen blivit kass, så den sitter nu jättedåligt ifall jag använder distansern. Däremot utan den kan jag få chippet att sitta bra, men är det okej att köra utan distansern?

Jag har använt samma bios som jag kört in på min xbox 4980_67.bin... är det okej??

Tacksam för svar!! Håller på bli en misslyckad julklapp för min kompis.. :-(

Comment

tja.. du kan lungt köra utan distans brickan..bara du inte skruvar så härt så nånting går sönder..hehe... jag skulle rekommendera dig att flasha om till x2_4983.06_256k (Xecuter2) istället..den funkar klockrent" sen stödjer den hårddisk upp till 2000GB jaa.. jag skrev inte en nolla för mye..

Comment

Men...

ifall den bootar med MS bios (antar att det är det eftersom det inte står executer någonstans) så betyder det väl att det inte är kontakt någonstans (förmodligen den beryktade D0), eller kan det också vara problem med mitt bios??

Fick tipset att man kunde trycka lite på chippet medan Xboxen var igång för att hitta rätt läge, känns lite riskabelt, är detta nåt man vågar prova??

Bra ifall man kan köra utan distansbrickan eftersom gängerna verkar helt kassa när jag har den med.

En sista grej bara, är det nåt att bry sig att det kommer upp "contact support" på en massa språk? Beror det på att jag har en oformaterad hd och superdisc i dvd spelaren??

Mvh Johan

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X