Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MS Dash startar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• MS Dash startar

Tja

Jag köpte ett X-BIT chipp till brorsans xbox och tänkte chippa men när jag har satt in chippet och flashat det så startar xboxen som vanligt med Microsoft texten, MS Dash. Jag har kollat och har skruvat i allt rätt och switcharna e på rätt plats verkar det som. Vad kan det vara för fel? :/

Vilket bios, hur står switcharna.

MS Dash är ju den enda dashboard du har tills du installerat någon annan dashboard.

Har du M8/M8PLUS bios från XBINS så skall du få en rosa triangel i ena hörnet när du startar boxen. Har du X-ecuter 2 4983 bios så skall det stå XECUTER istället för MICROSOFT när du bootar.

Om chippet inte startar från "sitt" bios så har du switch 4 i fel läge (Skall vara OFF) eller så har du inte kontakt med "d0"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

BIOS xecuter2_4973_xbox1.1_256k.bin och switcharna står

UPP UPP NER NER (ON ON OFF OFF?)

Comment

4973? Du menar inte 4983? Om inte, byt till 4983 bums.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hm... vet inte om det var nåt jag gjorde men la in det där bioset sen när jag startade så sa det poff och luktade lite rök sen blinkar lampan grönt/rött när jag ska starta bara

Comment

Trist, verkar som om det är dags för ett inlägg i annonsavdelningen isåfall :-(

Comment

Undrar

hej

jag skickade in mitt xbit till er och "stan" la in m8 bios i xbitet, jag sa att jag inte skulle löda, så nu undrar jag om det e någon skillnad om man ska löda med m8 bios ?

Xbox v1.2, v1.3

Comment

Bioset bryr sig inte om hur du monterar chippet.

Comment

tack för ett snabbt svar HANSI.

farsan har lödt allt och d0an på baksidan av moderkortet, så bara att kolla om den får någon kontakt.

Comment

jag har lödt alla kablar och d0:an på undersidan och kollat om dom får kontakt...
                    det får dom.
                    Men när jag startar så får den inge kontakt med kortet (MS dashbaord kommer upp)

Comment

Vad skulle annars komma upp??

Comment

offtast är de inte d0 punkten!!!
                        chippet får inte ström måste löda en sladd mellan +polen på
                        modekortet och de ena Benet på xbit chippet!
                        XBOX

Comment

Vox då skulel de va svart på chippet elle så hade hela modekortet blivit kass
                          XBOX

Comment

Asså den har funkat förrut men jängorna där skruven ska sitta paja,

jag har m8 bios som (Stan) la in till mig.
                            och jag har installerat evo-x med slayer cd
                            efter det så lödde jag och nu hittar inte xboxen chippet.

Kan det vara strömmen ?

Comment

de va så för mig sen kapde ja till en "suddig" bit och klämde den med lite häfftmassa mellan dvd spelaren och chippet.. så funakde de kanon
                              XBOX

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X