Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan fortfarande inte starta med originalbios

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan fortfarande inte starta med originalbios

Jag postade detta problem för drygt en månad sen, men nu har jag testat massa saker och fortfarande inte löst det.

Igår tog jag ut chipet helt. Då vägrar xboxen starta (försöker starta tre gånger och blinkar sen rött/grönt). Vad innebär det här? Nånting verkar ju ha hänt med originalbioset. Kan detta ha påverkats av någonting som vi gjorde fel i installationen? Kan vi ha bränt någonting på moderkortet som gör att xboxen inte har något eget bios att starta ifrån?

Kan ni på psxcare göra någonting om jag kommer in med xboxen till er?

Här är den tidigare tråden: http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=9263

Edit: Kom på en till fråga: Går det att spela live om man har ett original bios på chippet och startar från det? Eller måste man stänga av chippet helt? Funkar det att ladda in flera bios på X-ecuter 2 lite, eller måste jag skaffa mig ett PRO då?
    Last edited by nathorst; 2003-09-12, 14:53.

vad ja kan läsa i den gamla tråden så har du fått in xecuter BIOS på orginal BIOS kretsen...

Comment

Men då borde väl inte xboxen vägra starta när man har tagit bort chippet? den borde ju fortfarande starta med x-ecuter bioset?

Dessutom kan jag inte komma på något sätt som det skulle kunna hända. Har bara flashat ett par gånger med evox interna flashprogram.

Comment

Kom in med boxen så vi får kolla vad som hänt. Det verkar som om du skadat "d0" punkten eller gjort något annat som gör att chipet på moderkortet som innehåller originalbioset inte fungerar.

Kan vi fixa det så kostar det upp till 1000:- beroende på hur lång tid det tar. Eller så kan vi byta moderkort och montera ditt chip på det nya moderkortet för 1.500:- fast pris om vi har moderkort som passar.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack så mycket för svaret Hansi. Om jag kommer in kostar det någonting även om ni inte kan fixa det?

Är det någon som vet nånting om min sista fråga (att ha ett originalbios på chippet och starta från det)?

Comment

No fix no fee :-)

Du kan ha ett chip med originalbios + modbios och switcha mellan, vi har en sådan box på labbet där kretskortet är alldeles sönderlött där originalbioschippet sitter.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jättebra!

Funkar det att spela live på det sättet. Upptäcker inte live om man har chippet igång, även fast man kör från originalbios med chippet? Det går inte att ha flera bios på X-ecuter 2 lite va? Utan i såna fall måste jag köpa ett pro, eller hur?

Comment

Du kan ha 2x512K bios på lite, vi kör live i butiken på en box med den konfigurationen.

Comment

Jättebra, då ska jag försöka fixa det. Tack så mycket för hjälpen. Skiter det sig så kommer jag in till er i alla fall. Är ju bara 300 meter att gå typ

Comment

Hansi kan man inte sätt in ett orginal bios på bank1 & 4977 på bank2 som man skiftar i mellan, hur stort är ett orginal bios 1MB?

Vad tar du för ett moderkort till V 1.1?
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X