Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min XBOX fläkt går upp i varv med X-ecuter 2 LITE påslagen!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Min XBOX fläkt går upp i varv med X-ecuter 2 LITE påslagen!

Fick installerat ett X-ecuter 2 LITE igår på min nya XBOX.Grejen e att når jag slår på Xboxen med X-ecuter 2 LITE switchen "PÅ" så låter det som bara den om maskinen,fläkten går på fullvarv.
    Sätter jag på xboxen utan påslaget X-ecuter 2 LITE chip så låter den som vanligt(tyst).Är det någon annan som har likadant?Eller kan det blivit fel vid montering av chippet?

Re: Min XBOX fläkt går upp i varv med X-ecuter 2 LITE påslagen!

Originally posted by Nijo
    Fick installerat ett X-ecuter 2 LITE igår på min nya XBOX.Grejen e att når jag slår på Xboxen med X-ecuter 2 LITE switchen "PÅ" så låter det som bara den om maskinen,fläkten går på fullvarv.
    Sätter jag på xboxen utan påslaget X-ecuter 2 LITE chip så låter den som vanligt(tyst).Är det någon annan som har likadant?Eller kan det blivit fel vid montering av chippet?
    Flasha om chippet till x-ecuter 2 4979 istället så varvar fläkten ner igen, jag måste ha satt för högt värde på FAN i xbtool när jag konfigurerade bioset.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ligger den BIOSEN på hårddisken.Räcker det med att slå av Protect Switchen?
      Förlorar jag något om jag flashar till x-ecuter 2 4979.Min XBOX är tillverkad 2003-10-11.
      Just nu står det BIOS Unknown.

Comment

Hansi el någon!
        Jag hittar ej BIOSx-ecuter 2 4979,kan någon ge mig en länk?
        Jag har en 120 GB Maxtor som är nästan full,vill ej förlora något.
        Min Xbox tillverkades 2003-10-11.
        Behöver hjälp.

Comment

http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7231
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Japp.. Jag köpte min box förra veckan och har samma problem!

Comment

Nu har jag hållt på hela dagen & försökt.Kan inte du bara maila den riktiga jag ska ha,ni borde ju ha den eftersom ni arbetar med detta.
              Jag har ett X-Ecuter 2 Lite chip med version 2.2.
              XBOX tillverkad 2003-10-11.
              Kan du vara snäll & maila BIOS så slipper ni flasha den.
              Jag stänger av FlashProtect & lägger BIOS i C:\BIOS i XBOXEN.
              Men vilken Bank ska jag sätta switchen på?Ska jag flasha 1mb el 256?512?

Comment

Det förklarar varför xboxarna jag moddade med chippen från er lät så högt, innan jag la in 4979.

Om du har evox på din xbox, så är det bara att lägga in 4979.06_256k.bin filen i c:\bios. Sedan flashar du genom "System Utils/Flash BIOS" i evox. Den gör automatiskt om den till 1mb bios.

Om du mot förmodan skulle få upp ett felmeddelande som säger "Unknown Flash Type", så måste du lägga in en rad under [BIOS] sektionen i evox.ini som ser ut så här:

Flash = 0x01d5,"AMD - Am29F080B",0x100000

Om du bläddrar ner en bit så borde du hitta flera "Flash..." rader.

Comment

Tack Jamo.
                  Det e redan fixat.Hade du också dina Fanspeeds på 50%,hehe?

Comment

Vet inte om det var just 50%, men nog körde de på högre varv iaf.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X