Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

felmeddelande vid flashning

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• felmeddelande vid flashning

Tja, jag försöker flasha om min box som har executer 2 lite i sig. Jag vet inte exakt vilken version men boxen är från november 2002 och jag fick den moddad ungefär samtidigt.

Jag har tagit hem en bios fil som heter 4979.67_256k.bin och lagt in den i c:/bios men när jag försöker flasha så får jag felet "Manufacturers ID 09 device ID 00 Flash not writeable".
    Jag gissar av andra inlägg i forumet att det är chipet skrivskyddat så jag undrar nu hur låser jag upp boxen för att kunna flasha den. Finns det något program som göra detta eller måste jag in i boxen??

/Mats

Re: felmeddelande vid flashning

Originally posted by matssve
    Tja, jag försöker flasha om min box som har executer 2 lite i sig. Jag vet inte exakt vilken version men boxen är från november 2002 och jag fick den moddad ungefär samtidigt.

Jag har tagit hem en bios fil som heter 4979.67_256k.bin och lagt in den i c:/bios men när jag försöker flasha så får jag felet "Manufacturers ID 09 device ID 00 Flash not writeable".
    Jag gissar av andra inlägg i forumet att det är chipet skrivskyddat så jag undrar nu hur låser jag upp boxen för att kunna flasha den. Finns det något program som göra detta eller måste jag in i boxen??

/Mats
    Jag antar att du har ett x-ecuter 2 lite version 2.0, utan externa switchar. Då måste du öppna boxen och ta bort en liten "bygel" från chippet för att kunna flasha om.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X