Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vid flashning: Erase Failed

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vid flashning: Erase Failed

Tja!
    Skulle flasha en kompis xbox nyss... Det är antagerligen ett x-ecuter 2.2 Lite (för Pro har väl några extra "kontakter" på baksidan på xboxet??)
    När jag ska flasha med SD 3.6 till bioset 4977 - 1024 kb med programmet xflash som finns under www.PSXCARE.com menyn på skivan så kommer följande upp i xflash:

EraseDevice()-Flash VerifyFailure at address ff000000

EraseDevice()- Expected 0xff, read 09
    Erase failed!!

Vad är det som felar? Försökte hitta det här problemet på SEARCH men fick då bara upp frågor med folk som flashat om sina orginal bios istället för att han chippat...

Tack på förhand // Pontus

Är det ett x-ecuter 2 lite version 2.0 så måste bygeln för flash protect plockas bort från chippet. Har du otur är det ett x-ecuter 1.0 eller något annat antikt chip som inte går att uppdatera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok ska kolla upp det...
      är antagerligen bygeln som måste bort
      för det ska inte vara nått gammalt skit vad jag vet...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X