Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är det lätt att själv byta ut ett 2.3 lite-chip mot ett 2.3 Pro eller Xbit??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Är det lätt att själv byta ut ett 2.3 lite-chip mot ett 2.3 Pro eller Xbit??

Funderar på att köpa ett Xecuter 2.3 Pro eller ett Xbit för att ersätta mitt befintliga Xecuter 2.3 lite.
    Är det svårt att montera chippet när jag redan haft ett chipp installerat? Försvårare det monteringen?
    /martin

2.3 PRO bör du kunna sätta i rakt av bara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Varför köpa ett PRO när du redan har ett LITE? Finns juh den där "omflasharen" eller vad den nu heter till lite. Blir billigare!

Comment

Originally posted by Hansi
        2.3 PRO bör du kunna sätta i rakt av bara.
        Förstår inte riktigt vad du menar. Kan jag bara tabort Lite-chippet och sätta dit Pro-chippet utan några större ingrepp eller lödningar?
        /martin

Comment

Originally posted by hfors
          Förstår inte riktigt vad du menar. Kan jag bara tabort Lite-chippet och sätta dit Pro-chippet utan några större ingrepp eller lödningar?
          Ja, dom brukar ha samma kontakter och lödpunkter, så oftast är det bara att lossa kontakten från chippet och sätta i ett annat chip utan att behöva löda.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Originally posted by Hansi
            Ja, dom brukar ha samma kontakter och lödpunkter, så oftast är det bara att lossa kontakten från chippet och sätta i ett annat chip utan att behöva löda.
            Det lät bra, men hur är det med Xecuter 2.3b Pro? Går det att ersätta mitt 2.3 Lite med ett 2.3b Pro också eller har B-versionen andra lödpunkter?

Har ju noterat att ni nu säljer 2.3b-versionerna så det kanske blir svårt att få tag på den gamla 2.3 Pro.
            /martin

Comment

Om du lött med kablar måste du löda om dom tror jag.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X