Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varningsdioden på X-ecuter 2 LITE

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Varningsdioden på X-ecuter 2 LITE

Jag har ett X-ecuter 2 Lite. Vet inte viken version det e av 2:an, men jag har en blå diod som lyser störande starkt när man ser på film. Om jag vill att den ska lysa svagare eller inte alls, va gör jag då? Löder dit ett motstånd? Isf vad ska resistansen vara på det? Några andra förslag? Har inte Live så är inte rädd för att bli bannad.

Det lär ju vara version 2.2 eftersom 2.3 har en diod som är röd/grön istället för avstängd/blå.

Det är väl bara att klippa bort den eller sätta valfritt motstånd på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okaj! Tack då vet jag! Blir nog så att jag klipper bort den eller löder bort den. Ville bara veta så att den inte fyllde någon annan funktion... men vte juh aldrig.

Comment

Lat som man är så tog jag bara en väldigt liten bit av en kopparplåt och tryckte ner bakom dioden... så den kortslöts. Nu lyser den inte mera. Men nu ser jag arr det lyser blått inifrån burken. Dock inte så man stär sig, men sitter det en blå diod där med? Har juh inte chipat själv...

Comment

Originally posted by Zelloc
          Lat som man är så tog jag bara en väldigt liten bit av en kopparplåt och tryckte ner bakom dioden... så den kortslöts. Nu lyser den inte mera. Men nu ser jag arr det lyser blått inifrån burken. Dock inte så man stär sig, men sitter det en blå diod där med? Har juh inte chipat själv...
          Ja, det sitter ett par blåa på chippet.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X