Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bios

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bios

Hej alla glada :-)
    Jag har en moddad xbox från psx care med x-ecuter 2 lite monterat för ca 1 år sen. Jag undrar vad jag har för bios. Det jag hittar är.
    bios version unknown
    kernel version 1.00.4973.01
    remotex v1.8.3285
    Hur off är jag med dom här sakerna jag tror att det finns en jäkla massa nytt att göra, så frågan är.
    Vad har jag för bios.
    Vad kan jag uppdatera till, bios och så vidare, eller om man lämnar inn till er på psxcare igen vad kostar det.
    Vet ej om det hjälper men boxen är tillverkad 2002-10-19
    Last edited by extreme; 2004-01-27, 16:23.

Du har X2 4973.01 som det står i kernel version & du har Vers 1.8.3285 av din EvoX (RemoteX) dashboard.

Senaste av X2 Bios nu är 4981 & Dashboard ligger på 3935
    Last edited by pege63; 2004-01-28, 10:15.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Vi brukar inte ta betalt för att köra en snabb update av boxar som är modifierade av oss.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
        Vi brukar inte ta betalt för att köra en snabb update av boxar som är modifierade av oss.
        Tack för svarena.
        Jag har kört i sd 3.7rc6 och kört menyn där det står psxcare och sen small drive eller något sådant för jag har original hårddisk i, jag fick massor med nya saker, fick jag även ett nytt bios då också eller är jag helt ute och cycklar?? nu fick jag i alla fall svcd att fungera från skiva utan problem.

Comment

Du måste använda "flash bios" menyvalet under system utils på din xbox för att uppdatera BIOS. Superdisc 3.7rc6 har lagt in hyffsat nya BIOS där, åtminstonde x-ecuter 2 4979 tror jag.

Lägg in superdisc 3.7rc8 för ännu senare biosversion.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
            Du måste använda "flash bios" menyvalet under system utils på din xbox för att uppdatera BIOS. Superdisc 3.7rc6 har lagt in hyffsat nya BIOS där, åtminstonde x-ecuter 2 4979 tror jag.

Lägg in superdisc 3.7rc8 för ännu senare biosversion.
            Vad blir det för skillnad om jag byter bios. Jag har inga switchar på boxen.
            Kan jag ändra bios bara från xboxen ??
            Last edited by extreme; 2004-01-29, 01:18.

Comment

Hej!...
              Funkar xecuter2 4981 i min xbox som jag har ett sånt här chipp i???
              Boxen är från 2002-02

Comment

Original inlägg av danne_p
                Hej!...
                Funkar xecuter2 4981 i min xbox som jag har ett sånt här chipp i???
                Boxen är från 2002-02
                Ja det gör det!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X