Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med 2.3b Lite, kan inte hitta felet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Om det känns bättre så finns det nu en xbox till med samma problem 2003-10-27
    tacksam för en lösning snarast. har kört slut på alla ideér nu.

Comment

Hej Jamo365!
      Hehe, jag har samma problem som du
      Min låda är från 2003-11-08.

Comment

jag HADE samma problem som er (fast med x2.2Lite) och det visade sig vara mina ofelbara perfekta lödningar som var defekta Mätte dem flera gånger och då även uppe från chippets baksida ner till "alternativa punkter" på moderkortet och allt verkade kanon så jag lödde om och lödde om igen och till slut fungerade det.

Comment

Gör inte den klassiska varianten och stoppa ner chippets kablar så långt i hålen när ni löder fast dom så det blir kortslutning mot plåten under moderkortet...sist lyckades en kund elda upp 2st x-ecuter 2 lite chip innan han gjorde det som borde ha gjorts från början och skickade in boxen till oss.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har exakt samma problem med ett X2Lite 2.3b på en gammal xbox version 1.1. Chippet är det inget fel på det fungerar som det ska på en verson 1.4 av xbox. Jag har testat både pinhead och wire men får alltid fel om chippet är på... :-(

Comment

Kör med pinhead installationen så det är ingen risk för att trycka ner dem för långt. Har tyvärr inte kunnat felsöka så mycket som jag viljat, för jag är förkyld och har feber. Blir mest liggandes i sängen. Ska felsöka lite djupare när jag blivit bättre.

Comment

Det som jag kommit fram till med det här fenomenet, är att "alla" som har felet, har en box av version 1.4 eller 1.5.

felet har knappt funnits innan, kan då någon tala om för mig varför det på team xecuters hemsida och här m.m. finns mängder av folk som har löddat ett flertal boxar, men på senare tid har slutat kunna lödda.

har man ens hållit i en lödkolv förut så är det omöjligt att stoppa ner trådarna för långt.

undrar hur lång tid det tar för de som säljer korten, att kolla upp problemet, och inte bara tar för givet att folk som kan själv, inte kan.

Comment

X-ecuter 2.3 chippen var en riktig "pain in the ass" med långa kablar överallt för att ta ström från USB osv. X-ecuter 2.3b fungerar normalt utan problem alls.

Har man fått defekta switchar så är det inte så kul, men det går ju att utesluta genom att bara ta bort dom och istället löda d0 direkt till jord istället för att ansluta chipets kabel till d0.

Har man fått ett defekt chip så är det lätt för oss att verifiera om det fungerar eller inte.
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Lyckades lösa problemet. Det var en av LPC-punkterna som hade dålig kontakt. Mätte till alla punkter på moderkortet som var kopplade till LPC-kontakterna, och till slut hittade jag en som inte hade kontakt.

Comment

jepp samma här

Original inlägg av general_mk2
                      Om det känns bättre så finns det nu en xbox till med samma problem 2003-10-27
                      tacksam för en lösning snarast. har kört slut på alla ideér nu.

jepp samma här med lpc bussen boxen tillverkad2003-10-24 samt att det står Fucus på xboxens chip.

när jag tagit av alladin advance chippet så blinkar den fortfarande samt den startar upp 3ggr innan den börjar blinka.
                      Kan det vara så att det är lödbanan mellan pin 5 och ja den banan ni vet kolla här :
                      http://www.xbox-scene.com/articles/red-orange.php
                      kanske den är skadad. men är tacksam för hjälp ,,fattar inte varför alladin chippet inte ville starta ,,,kan det vara så att dem måste ha ström?? vad händer om man provar att bygla dit 3.3 volt och det visar sig att jag inte har en 1.5 version.??

mkt tacksam för svar.

m.v.h Hampa
                      (3 dagars ban, kringgått *-filtret)

Comment

Jag undrar om det finss något chip till xbox som man inte behöver öppna xboxen för att de ska funka???
                        Nån som vet så skicka gärna med en länk!

Comment

Lösning

Tjena!

Vill nu bara tala om att min box också löste sig. och i mitt fall var det så enkelt att jag bara bytte ut mitt xecuter 4979 bios mot evox m7. sedan small den igång problemfritt.

vill bara tacka alla för hjälpen och de goda tipsen

Comment

M7

Jag tycker att det är konstigt att så fort man bara tar M7 bioset så krånglar det aldrig . M7 rules
                            (3 dagars ban, kringgått *-filtret)

Comment

Prova lägga in filen "x2_IGR_disabled" i c:\ och se vad som händer.
                              Det behöver inte vara något i filen, bara det finns en fil med det namnet så stängs igr i x2-biosarna av.

Comment

Original inlägg av general_mk2
                                Tjena!

Vill nu bara tala om att min box också löste sig. och i mitt fall var det så enkelt att jag bara bytte ut mitt xecuter 4979 bios mot evox m7. sedan small den igång problemfritt.

vill bara tacka alla för hjälpen och de goda tipsen
                                Hur lade du in bioset då? Min cd-rom åker inte ut när jag startar med chippet, och den åker inte ut när jag trycker på eject heller. Kan man uppdatera genom FTP även fast man har det problemet att det blinkar grönt/rött

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X