Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mysko när jag ska lägga in BIOS

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mysko när jag ska lägga in BIOS

När jag ska försöka lägga in 4983.06 bioset så står det så här:

Found BIOSUpdate: /BIOS.BIN (256)
    Unknown flash!Halting

vad kan det vara för fel?

Sen så beter sig xboxen lite konstigt, ibland när jag startar den så lyser det orange på den där eject knappen men när jag trycker på den så öppnas dvd romen och cromwell bioset drar igång.. ska det vara så?

Det betedde sig lustigt när jag försökte lägga in det på mitt SmartXX också, men när jag väl lyckades så fungerar det utmärkt.
    Har inget svar på hur du ska lyckas på ditt X-ecuter, på SmartXX gick det när jag flashade via chippets onscreen meny men inte via webgränssnittet.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Comment

okej, har lyckats flasha den nu, men när jag startar om den så kommer fortfarande cromwell bioset upp

EDIT:
      NU när jag lyckats flasha chipet och startar om xboxen så blinkar lampan rött grönt... men om jag stänger av xboxen och byter bios bank så fungerar den igen, byter jag sen tillbaks till första bios banken så funkar den också som vanligt...
      Last edited by Smurfhits 45; 2004-04-15, 12:37.

Comment

tror att det är för att cromwell bioset är på 512K & du skall då ha en X2 4983.06 på 512k så att dom tar upp 1024K på chipet
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Fixade sig nu, tack!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X