Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2.3 lite startar inte

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 2.3 lite startar inte

Hejsan.
    Köpte mig ett 2.3 lite och installerade förra veckan.

Problemet är bara att själva chipet startar inte i huvudtaget.
    Inga LEDar lysar men X-boxen fungerar felfritt.

Har lött om alla tåtarna ett antal gånger med exakt samma resultat.
    Lödningarna ser bra ut (har bild på de i macroläge) men eftersom jag flyttat så har ja bara modem just nu och kan ej lägga upp de på någon server för er alla att skåda.
    Har även resistansmätt upp alla lödpunkterna på LPC bussen och de har kontakt med chipet utan att det startar.
    Kollat på chipet och det ser inte bränt ut på varken framsida eller baksida.

Har en 1.0-1.1.
    Även testat med att löda D0 till jord utan resultat.
    Iofsig vad jag förstår skall D0an inte ens behövas kopplas in för att chipet iafall skall startas.

Har tyvärr ingen annan X-box i närheten jag kan testa chipet i eller testa ett annat chip i denna.

Skulle bli mycket tacksam på Förslag.

Du har med största säkerhet använt fel lödpunkt för d0 eller har misslyckats katastrofalt med lödningen på d0. Jordar du d0 kan boxen inte starta från annat än ett chip. Fungerar inte chippet då så står boxen bara och fraggar (flashing red and green)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok.
      Testade aldrig att montera in cd/hd när jag jorade D0an eftersom jag ville se om chipet startade vilket det inte gjorde.
      Får testa det ikväll när jag kommer hem.
      Boxen lyste dock i blinkande sken men jag antog att det bara vara för att den inte hittade hårddisk/CD-rom.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X