Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Programmeringsadapter till X-ecuter 2 Lite

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Programmeringsadapter till X-ecuter 2 Lite

Tjena

För några veckor sedan så flashade jag mitt Xecutor 2.3b lite med fel bios, så xboxet startade inte. Har lite pengar över, och tänkte köpa "Programmeringsadapter till X-ecuter 2 Lite" härifrån.

Skulle bara kolla med er så att det verkligen fungerar att lägga in ett fungerande bios med denna programerare.

Mvh Sebbe
    God Jul

OM du känner ngn med en annan X2 chip kan du ju flasha din egen på hans xbox funkar hur bra som helst.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Tror att programmeraren fungerar med 2.3b men har för mig att man måste löda EN kabel mellan programmeraren å chippet.
      Som sagt så TROR jag det.
      "Peace means reloading guns"

Comment

som sagt det behövs ingen sådan & lödda no way ......
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Tack för svaren.

Känner tyvärr ingen polare som har flashat xbox, finns bara jag och två stycken till i stan med chippat xbox, jag är den enda med xecutor.

Är det säkert att jag kommer få igång xboxet igen då?
          God Jul

Comment

Original inlägg av RaaD
            Tror att programmeraren fungerar med 2.3b men har för mig att man måste löda EN kabel mellan programmeraren å chippet.
            Som sagt så TROR jag det.
            Om du gör som ovan så tror jag det. Men du borde nog ringa å fråga PSXCARE för säkrare info!

http://www.xbox-scene.com/articles/x...er_2.3_fix.php
            Var noga med att använda "B" metoden!

Comment

har du köpt chipet av PSXCARE så kostar det 20:- att flasha om det billigare än en adapter

Comment

Inga kablar behöver lödas e.dyl för x2.3b
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har gjort precis som man ska, ändå står det Error SYNC=F

Är förresten inte helt säker på att det är ett 2.3b , utan det är nog ett A. Om det har någon betydelse.
                  God Jul

Comment

Enligt Hansi behöver man inte löda ngn kabel

Comment

Nej, men enligt xbox-scene. =/

Förresten så fungerade det i några sekundet innan, gick kanske 3% innan det blev samma fel igen. Jag har testat att tejpa dit (ville inte löda) sladden som visades på bilden. Kanske beror på att det är glappt där ibland, vad vet jag.

Har testat på en annan dator, fungerar inte där heller.
                      Last edited by Klibbe; 2004-08-26, 21:21.
                      God Jul

Comment

Nu fungerar allt! Fick använda ett annat program, sedan gick det. Tack för all hjälp iaf.
                        God Jul

Comment

Original inlägg av pege63
                          OM du känner ngn med en annan X2 chip kan du ju flasha din egen på hans xbox funkar hur bra som helst.
                          En kort beskrivning kanske? Har råkat ut för samma prob men har en kompis med executor chip.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X