Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora problem med flashning från CD-RW

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Stora problem med flashning från CD-RW

Jag har gjort exakt allt som ska göras, följt xbox-scenes tutorial exakt. Men ändå när jag sätter in skivan så kommer meddelandet upp "No bios update found... Halting!" Har testat med 2 stycken olika cd-rw's. Dom chippen jag testar med är 2 st executer 2.3b lite lödfria som jag köpte här ifrån er. Har nu testat med 2 st olika xboxar varav en är med thomson läsare och en är med philips. Bränner ut med en dator med windows xp. Behöver hjälp fort nu snälla.

Är där ngt bios i den sedan innan?
    annars får du fylla CD skivan med lite MP3or.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Hmm, får man inte fylla med något annat än MP3 filer? Jag har fyllt med all konstig skit som finns ska testa nu kanske det funkar

Comment

Det funkade inte Nån annan som har något förslag?

Comment

Alla ni som har problem, kolla på xecuter's tutorial, den knäcker xbox-scene's och psxcare's. Mycket lättförståeligare. Så löstes problemet får mig iaf

Comment

Problem att flasha

Köpte Xecuter 2.6 lite och har försökt att flasha bioset med skiva (CD-RW), men den vill inte.
            Det står "Unknown flash! Halting". Har gjort precis enligt beskrivningen. Har provat både 4981.06 & 4983.06 Bios.
            Det står i installationsmanualen att när man startar Xboxen med chippet, så ska släden åka ut automatiskt, men det gör den inte....
            Finns det någon som har bra tips på problemet??? Nån sida där man kan läsa sig till för att lösa detta???
            Tacksam för svar!!!

Comment

Original inlägg av JanneMannen
              Köpte Xecuter 2.6 lite och har försökt att flasha bioset med skiva (CD-RW), men den vill inte.
              Det står "Unknown flash! Halting". Har gjort precis enligt beskrivningen. Har provat både 4981.06 & 4983.06 Bios.
              Det står i installationsmanualen att när man startar Xboxen med chippet, så ska släden åka ut automatiskt, men det gör den inte....
              Finns det någon som har bra tips på problemet??? Nån sida där man kan läsa sig till för att lösa detta???
              Tacksam för svar!!!
              Chippet har inte bra kontakt med moderkortet.

Comment

Problem att flasha

Original inlägg av Kongo
                Chippet har inte bra kontakt med moderkortet.
                Ok. Är det pinsen som har dålig kontakt med chippet och moderkortet. Då är bättre att löda fast anslutningarna, eller? Vilket bios rekommenderas?
                Last edited by JanneMannen; 2004-09-26, 03:07.

Comment

Det löste sig!!!

Kan bara konstatera att det inte var något fel på lödningen. Det var ok!
                  Efter att ha kämpat med milljarrderr olika inställningar, både små och stora bokstäver i dos, olika mycket utfyllnad på cd;n, olika varianter av bios, diverse inställningar i Nero, kom jag fram till att man ska välja "No multisession", stänga skivan och välja "disc at once". Givetvis att man följer anvisningarna i installationsmanualen. Sen funkade flashningen utan problem!!! SBS.....
                  Nu ska jag forska lite i hur PS2 ser ut efter att ha chippat den med DMS3+. Har aldrig ägt ett, kommer aldrig att äga ett...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X