Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ang Executer 2.6 i en V1.4

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ang Executer 2.6 i en V1.4

Hej.
    Jag har lite funderingar kring Executer 2.6. När jag nu ska chippa en v1.4, behöver jag då använda mig av de 3 kablarna för att bygga om LCP kontakten eller räcker det med att jag löder de 10 trådarna på den stora stiftkontakten och sätter den långa röda till D0?
    Som jag förstod det tidigare så räckte det med att rebuilda den endast om man har en v1.6 (som vid Executer 2.3).
    Tacksam för svar.

X2.6Lite monteras som vanligt i XBOX version 1.0 till 1.5, de e bara version 1.6 som de skall lödas lite annorlunda eller om det är bara den enkla röda tråden...

Har precis monterat ett sådant chip i min polares box, ganska enkelt.
    I'm a XBOX Lover.

©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

Comment

2.6

Hej.
      Det jag funderade på var om jag behövde löda den röda, grå och gula kabeln under moderkortet. Efter att ha surfat runt lite verkar det som om den grå är nödvändig på undersidan, de övr. 2 endast för dioderna.
      Har du ngn bra ritning för hur de ska lödas så får du mer än gärna länka den.
      Mvh Tuba

Comment

Glömde...

En annan fråga bara... Visst funkar det med X2 4983 även på Xecuter 2.6 vid installering på en v1.4 (XBox).

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X