Jag hade förr ett aladdin chip i men flashade fel på de :S så ja blev sur osv o beställde ett X-ecuter 2 LITE chip för de verkade bättre ....
så nu har ja lött in de ...
1blå led på chippet lyser
o alla leds(3st) på switchen lyser grönt & de kommer upp en flashBIOS meny med massa text osv står typ nått om att man kan hämta bios från hdd , cd osv...och det verkar vara klart att flasha in bios tänker jag
MEN när ja stoppar in min CD-RW (med Bios.bin filen på o en dummyfil på 100mb) så händer ingeting . Har bränt som de står i forumet osv ... men den hittar inte ens skivan =O
den spottar inte heller ut cd-släden (har läst den ska göra de ?)
har försökt med m8.bin & x2_4983.67_512k.bin
har verbatim 700mb cdrw skivor
Och typ 2.6 chip , 1.2 -1.3 xbox tror jag =P
och en thomson dvd i boxen
Jag vill spela tonyhawk NUUU =P känns som surt ... har ba suttit ett helt lov o varit sad över att ja har lagt ut alla pengar på ett xbox som inte funkar
så snälla hjälp mej !!
kärlek till alla // johan fahlgren
så nu har ja lött in de ...
1blå led på chippet lyser
o alla leds(3st) på switchen lyser grönt & de kommer upp en flashBIOS meny med massa text osv står typ nått om att man kan hämta bios från hdd , cd osv...och det verkar vara klart att flasha in bios tänker jag
MEN när ja stoppar in min CD-RW (med Bios.bin filen på o en dummyfil på 100mb) så händer ingeting . Har bränt som de står i forumet osv ... men den hittar inte ens skivan =O
den spottar inte heller ut cd-släden (har läst den ska göra de ?)
har försökt med m8.bin & x2_4983.67_512k.bin
har verbatim 700mb cdrw skivor
Och typ 2.6 chip , 1.2 -1.3 xbox tror jag =P
och en thomson dvd i boxen
Jag vill spela tonyhawk NUUU =P känns som surt ... har ba suttit ett helt lov o varit sad över att ja har lagt ut alla pengar på ett xbox som inte funkar
så snälla hjälp mej !!
kärlek till alla // johan fahlgren

Comment