Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HJÄLP X-ecuter 2 lite 2.6 vill inte STARTA

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

okej måste man ha ett likadant chip då? för jag har på mitt X-box X-ecuter3 men de går väl inte att använda.

Comment

nu har jag kollat alla lödpunkter och inga fel men den blinkar Grönt/Rött lika förbannat. HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP

Comment

Blinkar Grönt/Rött:
        Antagligen ett dåligt chip eller en dålig BIOS-version.
        Om XBOXEN inte har något chip monterat och inte är flashad med en dålig BIOS-version eller så är det antagligen något som är sönder på moderkortet.
        Kontrollera även IDE-kabeln. Är t.ex. kabeln vänd åt fel håll i någon av enheterna så får man detta fel.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

chippet är nytt ..inget bios på chippet kan inte lägga in nå BIOS för jag ser inte vad jag gör för jag har ingen bild =) X-Boxet är nytt har inte vänt nån kabel fel

Comment

Hmm dom brukar vara flashade med cromwell bios, så att man kommer till en start meny där det står att man skall flasha med ett bios.
            Var köpte du det, ring dit?
            Annars får du hotswappa från ngn som har samma bios som du, då startar man med hans xbox, bytar ut chippet mot ditt, flashar, stänger av boxen, bytar tillbaka, sätter tillbaka i din box, bootar. annars måste man ha en programmerare eller lämna in det där man köpt det.
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Mina switchar har gått i sönder och kabeln till dem med men jag har lettat på internet överallt men jag hittar inga.. Därför undrar jag om in har så man köpa det för jag hittar det inte i er webshop.. Eller om ni vet någon annan sida som säljer.. Tack på förhand

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X