Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppstarts Problem/Felkoder

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppstarts Problem/Felkoder

Hej.
    En vän som är på väg över med sitt xbox. Vet inte mer än att han har ett xecuter2 chip.

Men kan nån briefa mig lite kort om vad felorsaken/erna kan vara när följande fel poppar upp vid start och eventuellt felavhjälpning..?

Oops någonting gick fel (typ).
    Error 07

Definition hdd
    error code 59

dvd
    error code 10-12

dashboard couldnt be launched
    error code 14

dashboard lite incorrect
    error code 16

låter som hdd crash för mig, men vill höra med experterna =)

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7233

7 - kernel - Timeout när xboxen letar efter hårddisken. Är den inkopplad? Är den "Master" eller Cable Select?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Den är master.

Vad ska jag göra utifrån detta?

Comment

Prova byta ide kabel, prova byta hårddisk
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok..
          skall testa, återkommer med besked, tack på förhand =)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X