Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

X-ecuter 2 LITE + NTSC + Svartvit bild?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• X-ecuter 2 LITE + NTSC + Svartvit bild?

Hej!

Jag har ett problem. Har en svensk xbox (1.1) med X-ecutor 2 lite chip installerat. Mitt problem är att allt är svartvitt på tvn? Menyer, spel osv. Vad beror detta på? Har det något med PAL vs NTSC att göra? Jag har testat att koppla via video, digitalbox och direkt till tvn (via original scart kontakten som följer med xboxen). Vad ska jag göra?

MVh,

Oskar

edit: Verkar inte gå editer inläggen men skulle en NTSC/PAL konverter hjälpa mig? Tvn är som sagt 10-15 år gammal!

Comment

hade oxå det problemet med timesplitters2! har en 12 år gammal tv, allt jag gjorde för att fådet att funka var att å in i msdashboard oh ändratill pal60 sedan blev det färg på skiten
      Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
      Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

Comment

Jag hittar ingen meny för att ändra till PAL60 i MS DASHBOARD.
        Vart gick du in då ?

Comment

Du får inte upp PAL60 i ms dashboard för att din xbox står i NTSC läge. Använd enigmah videomode switchdisc, med lite tur ser du den i din APPS meny. Ändra till PAL. Sedan kan du gå in i ms dashboard och ändra till PAL60 så brukar även NTSC spelen fungera bra.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X