Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stifkontakt på XBOX med tillv. innan 020801

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Stifkontakt på XBOX med tillv. innan 020801

Hejsan alla XBOX fans!

Äntligen har allt löst sig!

Kom fram till följande slutsats. Har en XBOX som är tillverkad innan 2002.08.01 och stifkontakten fungerade INTE på min maskin!!!

Tog bort stifkontakten och lödde fast chippet med kabelmodellen och whola satte på xboxen och Hansis underbara Superdisk3 ploppade fram utan problem.

Så kanske fler har samma problem, mitt tips löd inte fast X-Ecuter2 Lite med stifkontakt om ni har en xbox som är tillverkad innan 020801
    Fantasi är viktigare än kunskap...

Är det någon skillnad på om man använder stiften eller kablarna? Skulle inte tro det...

Comment

Stiftkontakten fungerar alldeles utmärkt på Xbox tillverkad före 020801.

Comment

Problemet är tydligen att det är väldigt känsligt att få fullständig kontakt vid lödningen om du använder dig av stiftkontakt, har sett flera inlägg på andra ställen som säger just detta.

Skall du använda stift, var MYCKET noga med lödningen.

Comment

Använd kabelanslutningen istället!!! blir det fel med pinheaderär det ett helvete att få loss!
          Att löda dit kabelanslutningen tar en kvart!!och jag lovar det funkar första gången!
          Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
          Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X