Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbox startar ej efter MS Dashboard

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbox startar ej efter MS Dashboard

Hej!

jag har ett xbox med excuter 2 lite var hos en kompis i dag och skulle kopa över lite spel, råkade gå in på menyn MS Dashboard och sedan bootade xboxet om eller om jag gjorde det och nu när det starat upp så står det bara att mitt xbox behöver service please call bla bla bla

Whata tänkte jag och försökte då boota med min superdisc men nej det gick inte ?!?

Vad att göra please help

M.v.h

Christer S

Vad får du för felkod (nummer) när den säger att Xboxen behöver service?

Kolla uppe i vänstra hörnet. Vita siffror i en grön ring

Comment

Tänkte precis fråga detsamma...

http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7233
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

16

Hej !

16 står det ingen grön ring men 16 iallafall är det dåligt eller ???

kanske en tråd eller två lossnat på lödningen men vafan jag bootade bara om xboxet efter msdashboard ??

nu ser jag ja då blev det ju något fel med dashboardet i allafall hur kommer jag förbi denna nöt då eftersom det ej går att starta upp med superdisk

/Christer
        Last edited by adbchsu; 2003-06-13, 18:51.

Comment

oboy !! problemo solved

fixade felet ! men FAAAN va detta forum dött, är det downtime på helger eller vad ??

Nåväl tills nästa gång

/Christer

Comment

Re: oboy !! problemo solved

Originally posted by adbchsu
            fixade felet ! men FAAAN va detta forum dött, är det downtime på helger eller vad ??

Nåväl tills nästa gång

/Christer
            Jag hade faktiskt missat det förra inlägget du skrev, sånt händer ibland...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Re: 16

Originally posted by adbchsu
              Hej !

16 står det ingen grön ring men 16 iallafall är det dåligt eller ???

kanske en tråd eller två lossnat på lödningen men vafan jag bootade bara om xboxet efter msdashboard ??

nu ser jag ja då blev det ju något fel med dashboardet i allafall hur kommer jag förbi denna nöt då eftersom det ej går att starta upp med superdisk

/Christer
              Du har inte lyckats stänga av chipet då?

Jag lyckades göra det en gång (kom åt switchen en gång) då ville den inte boota nånting. Kopplade på chipet igen och körde SD så jag kunde lägga in en MS dashboard som var fräch, så nu funkar det bra att boot orginal och Evox....
              The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X