Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

STORA Prob´z med X-Cuter 2 Lite

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• STORA Prob´z med X-Cuter 2 Lite

Jag har installerat ett X-Cuter 2 Lite för ca 2 veckor sedan. Det har fungerat utan större problem men idag så hände något underligt.

Xboxet hägde sig och när jag skulle reboota så vägrar xboxen starta.
    Den blinkar grönt och försöker restarta ca 3 ggr, ingen bild.

Ibland startar den upp men då får jag felmedelande "09"
    Jag har kontrollerat lödnigar, ide kablar testat bytt HD men får samma fel medelande hela tiden.

I ett sista desperat försök att få liv i min Xbox skriver jag här för att få lite hjälp. Om inget hjälper kommer jag snart att avliva xbox skrället...

Xboxen är modell 1.0, Evolotion X ifrån Superdisc 3.5 är installerad. Flashade även med något BIOS Blue All... 1024k

Vad kan vara fel och vad rekomenderar ni mig att göra ?

Tack på förhand... // QuBaR
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7233

9 - kernel - Fel hårddiskparametrar för DEBUG (PIO/DMA/eller storlek {debug}, det finns undre gränser som krävs för "debug")

Den där har jag faktiskt inget bra svar på. Det kanske beror på att hårddiskens elektronik gått sönder, något fel på xboxens moderkort, jag kan bara gissa.

Är det originaldisken?
    Är den låst/upplåst?
    Är xboxdash.xbe fortfarande original?

Prova att montera en annan hårddisk, är det fel på hårddisken men chippet fungerar så kanske det hjälper.

Prova att ta bort chipet, är det fel på chipet men hårddisken är ok så borde det hjälpa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X