Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xecuter 2??????

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xecuter 2??????

I min xbox ska det sitta ett xecuter 2 chip.
    jag blev dock lite fundersam om det verkligen stämde då jag idag öppnade xboxen och såg det lilla chipet.

När jag startar konsollen så står det xecuter2 under xbox logon...
    Jag undrar om detta är ett säkert tecken på att det verkligen är ett xecuter 2 chip.

Tack på förhand

Re: Xecuter 2??????

Originally posted by Finkeln
    I min xbox ska det sitta ett xecuter 2 chip.
    jag blev dock lite fundersam om det verkligen stämde då jag idag öppnade xboxen och såg det lilla chipet.

När jag startar konsollen så står det xecuter2 under xbox logon...
    Jag undrar om detta är ett säkert tecken på att det verkligen är ett xecuter 2 chip.

Tack på förhand
    Absolut inte, det som står under "krysset" vid uppstart talar bara om att du använder ett Executer2 BIOS, har inget med själva chippet att göra. Du kan alltså ha ett Matrix chip och det står Executer2.

Så på det sättet kan man INTE avgöra vilket chip man har. Och du får ursäkta, men det låter lite konstigt att du inte vet vilket chip du har

Comment

Inte speciellt konstigt, det är en massa finurliga "företag" som säljer "X-ecuter 2 BIOS chip" och andra missledande namn som gör att kunderna luras att tro att dom får riktiga X-ecuter 2 chip men bara får något billigt 256K 49lf020 chip med X-ecuter 2 bios på.

Och har man köpt boxen färdigmoddad eller låtit någon montera chipet så har man ju ingen aning om vad som sitter i.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Bäst e ju att kolla på er hemsida hur ett sådant chip ser ut innan man köper en box som säger sig ha ett sådant chip, så att man vet hur det ser ut NÄR & OM dom öppnar boxen för att man skall kunna se chipet
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ok, tack.

Köpte den begagnad och börjar känna mig som en lurad person. Chipet är ungefär 1x1 cm och är ansluten med 8-9 röda kablar.

Kommer det att vara några problem att byta ut detta mot ett som ni säljer?

Tack

Comment

Är ett sk LPC chip på 256K med en x2bios på inget fel på dom man kan lägga till en switch på dom åxå
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Originally posted by pege63
              Är ett sk LPC chip på 256K med en x2bios på inget fel på dom man kan lägga till en switch på dom åxå
              Tack för hjälpen, ni kan förstå att jag är en smula irriterad. men men vad ska man göra.

En sista fråga bara, är detta chip omflashningsbart?

Comment

Japp det är dom du kan flasha om don i Evoxdashboardens inbyggda flash.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X