Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jag behöver lite hjälp här

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag behöver lite hjälp här

Jag har precis lödat in ett X-ecuter 2 lite 2.2 chip i min xbox 1.0. När chippet är aktiverat funkar den perfekt, men när jag stänger av chipet så får jag bara ( Your Xbox needs service, och felkod 13). Vet du vad som kan vara fel Hansi?
    Tack på förhand Jonas.

Ja, du har inte en 100% original ms dashboard (du kanske kört dvd-x 1.0 som regionspatchat originaldashboarden).

Lägg tillbaka en backup.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag behöver lite hjälp

Hur gör jag det? Jag har Superdisc 3.6 till förfogande.

Comment

Gör backup på hela c:\

sedan har du två alternativ...

Kolla om du har filen c:\xboxdashbackup.xbe

Isåfall kan du döpa om c:\xboxdash.xbe till c:\xboxdashfree.xbe och sedan döpa om xboxdashbackup.xbe till xboxdash.xbe

(spara på din backup, eller kopiera in xboxdashbackup.xbe igen så att du alltid har tillgång till den...)

Ett annat alternativ är att prova "install ms dashboard" från superdisc.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag behöver lite hjälp

Tackar så mycket Hansi, dig kan man lita på. Det funkade när jag installerade ms dashboard ifrån Superdisc 3.6.
          Vill även passa på att tacka för ett suveränt supportforum, är övertygad om att det hjälper många.
          MVH Jonas

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X