Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel med avstängning??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fel med avstängning??

Jag har ett pro chip i min xbox och när jag slår av chipet ska väl allt fungera som det gjorde innan chip monteringen?
    För nu så blinkar det röd/grönt och står"Service required.Call customer support".

Du har kanske kört dvd-x 1.0 som regionspatchat din dashboard. Lägg tillbaka originalet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

noob

Jag är en noob på xbox så du måste nog förklara hur jag ska göra det som.

Comment

Det beror på hur monteringen gjordes, fråga den som installerade chipet. Är det vi som monterat så finns det nog en backup av xboxdash.xbe som du kan lägga tillbaka.

Vilken felkod står det i hörnet?

Är hårddisken original eller utbytt?
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Så det ska alltså fungera som innan moddningen då?
          Hårddisken är original.
          Det står bara 13 längst upp till vänster och sen den där
          texten om service på olika språk.

Comment

1098 besökare före dig har hittat denna guide som beskriver felkoderna:

http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7233

13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)

Min gissning är som sagt att xboxdash.xbe är regionspatchad med dvd-x 1.0 och därför inte går att starta utan chipet aktiverat.

På boxar vi modifierar brukar det ofta hamna en backup av xboxdash.xbe i c:\ och/eller e:\

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X