Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

min version av x2 pro chipet?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• min version av x2 pro chipet?

Hejsan!

Jag har liksom glömt vilken version av x2 pro chipet jag har
    Men jag köpte den av psxcare och fick den den 24/1-03.
    Boxen är tillverkad 22/10-02 om det är till nån hjälp och det är en v1.1

Kan det vara v2.1 på chipet?

mvh pemani
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Jag kommer faktiskt inte ihåg om det var x-ecuter 2 lite eller x-ecuter 2 pro som hoppade direkt från version 2.0 till version 2.2

Skillnaden från version 2.0 till de senare är att 2.0 har parallellport + switchar på samma modul. 2.2 (och 2.1 om den finns) har parallelport och switchar på separata moduler.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Originally posted by Hansi
      Jag kommer faktiskt inte ihåg om det var x-ecuter 2 lite eller x-ecuter 2 pro som hoppade direkt från version 2.0 till version 2.2

Skillnaden från version 2.0 till de senare är att 2.0 har parallellport + switchar på samma modul. 2.2 (och 2.1 om den finns) har parallelport och switchar på separata moduler.
      ok...men alltså jag ser fan inte riktigt hur det ser ut...eller jag fattar kanske inte riktigt =)

det verkar som att direkt på xboxen sitter det två separata rektangulära plastbitar som i sin tur har "en" plastbit upp på sig som har switcharna + parallelporten på sig. Fattar du överhuvudtaget ungefär vad jag menar? =)

men sen vad är skillnaden mellan 2.0 och 2.2 då?
      och sen finns det 2.1 till ett av chipen iaf? antingen då lite eller pro?

man kan inte typ öppna boxen och läsa på chipet vilken version det är eller se det på annat sätt?

mvh pemani

360 JTAG Backup Console
      360 JTAGable Console

Comment

Du har 2.0

Hade du haft den senare versionen hade du kunnat montera switcharna på framsidan och parallellporten på baksidan. Det går inte nu, eller hur?

Skillnaden mellan version 2.1 och version 2.2 var väl bara att xbox version 1.3 krävde en ändring av lpc-bus protokollet. Ett av lite/pro hann aldrig tillverkas i 2.1 version (som inte fungerade på xbox version 1.3) utan kom direkt i 2.2 version.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

nej då har jag garanterat 2.0. Tack så mkt..

360 JTAG Backup Console
          360 JTAGable Console

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X