Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får det ej att fungera

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Får det ej att fungera

Jag har köpt en Xbox daterat 030906 och ett Executer 2.2 Pro.
    Chippet fungerar i en äldre xbox 030306 men inte i min och är lött på samma sätt.
    Xboxen startar om 3 gånger och sedan blinkar den runda ringen grön rött, bild saknas också. Slår jag av kretsen med strömbrytaren så fungerar xboxen som den ska i originalutförande.
    Jag har lämnat in den till radiohandlare för att kolla lödnigarna och dom är ok.

Stödjer inte Executer 2.2 Pro min krets på xboxen eller....??

Vad göra???

Re: Får det ej att fungera

Originally posted by d.n.n
    Jag har köpt en Xbox daterat 030906 och ett Executer 2.2 Pro.
    Chippet fungerar i en äldre xbox 030306 men inte i min och är lött på samma sätt.
    Xboxen startar om 3 gånger och sedan blinkar den runda ringen grön rött, bild saknas också. Slår jag av kretsen med strömbrytaren så fungerar xboxen som den ska i originalutförande.
    Jag har lämnat in den till radiohandlare för att kolla lödnigarna och dom är ok.

Stödjer inte Executer 2.2 Pro min krets på xboxen eller....??

Vad göra???
    Du måste flasha chippet med evo-x m7 eller x-ecuter 2 4979
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tja igen

Mera problem
      Den fungerade med biosen 4979 ett tag men sen började den starta dåligt, att den startade om 3 gånger och sedan bara blinkade, man fick försöka några gånger innan den gick igång. Men nu är den helt omöjlig att få igång, bara startar om 3 gånger och sedan står den bara och blinkar.

Comment

byt till ett nytt bios
        x-ecuter 4983
        Detta är min signatur

Comment

Jag har 4983, men det konstiga är att den startar om 3 gånger och blinka då orange/grönt och sedan blinkar röd/grönt med eller utan chipet aktiverat

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X