Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Koppla xboxen till PC:n

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Koppla xboxen till PC:n

Ok, nu har jag kommit lite längre i mitt försök att koppla ihop min xbox och PC, men jag får det fortfarande inte att fungera.

Jag har använt mig av den här guiden: http://forums.xbox-scene.com/index.p...83856&hl=error

Jag kopplar xboxen direkt till nätverkskortet och har därför använt inställningarna som används i "Configuration 1".

När jag ställt in allt går jag till dashboarden, öppnar FlashFXP, går in på Quick Connect, skriver in xboxen IP-nr (192.168.0.3) under Server or Url, skriver in lösenordet xbox och trycker på connect. Men inget händer, det står bara Connection failed (connection timed out).

Vad har jag missat?

Vad har du för IP-adress i din PC ?
    Den måste sitta inom samma range som Boxen.. dvs har du IP 192.168.0.3 och en subnetmask på 255.255.255.0 så måste din PC ha en IP adress mellan 192.168.0.1-254 (dock inte 3). Alltså måste de tre första oktetterna vara samma på både PC och XBox.

Comment

IP-adressen i PC:n är 192.168.01 och xboxens är 192.168.03

Comment

pröva 192.168.0.1 och 192.168.0.3 istället.

Comment

Har du en korsad nätverks kabel?

Comment

För att kommunikationen ska fungera för mig så måste jag starta PC:n först och när den är igång XBoxen.
            Prova att pinga XBox:ens IP adress och se om du får svar.
            Ver 1.4 <> SmartXX v2
            LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
            IR-Mod<>XBMC

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X